Περίεργοι… ψηφοσυλλέκτες κυκλοφορούν τα βράδια στην παραλία της Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για... μέθοδο ανακαίνισης του σχολείου και διαφήμισης, αλίμονο, του χορηγού. Ψηφοσυλλέκτες οι γονείς σχολείων της πόλης. Οχι πάντως του 12ου Δημοτικού που το έκλεισε ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης ως μη επιδεχόμενο επισκευές...
Το γεγονός αφηγήθηκε στο δημοτικό συμβούλιο η Μόνικα Αϊβάζογλου, επικεφαλής της παράταξης «Γειτονιές σε Δράση»:
«Το Σάββατο που πέρασε έτυχε το βραδάκι να βρεθώ στη Νέα παραλία και να είμαι μάρτυρας της εικόνας: ενήλικοι περνούν βιαστικά κρατώντας στα χέρια τους φωτεινά τα κινητά και τα τάμπλετ τους ρωτώντας τους περαστικούς. Προς στιγμήν νόμισα ότι ξαναήρθε στο προσκήνιο το περσινό παιχνίδι pokemon. Η έκπληξή μου ήταν μεγάλη όταν κατάλαβα ότι επρόκειτο για γονείς μαθητών που “ψάρευαν” ψήφους για την ανακαίνιση του σχολείου των παιδιών τους από την Coca-Cola. Την πολυεθνική που ζητά ψήφους στο πλαίσιο δήθεν κοινωνικής ευθύνης, για να ξεπλύνει το εργοστάσιο που έκλεισε και για τις οικογένειες που έμειναν στον δρόμο».
Εν ολίγοις, και όπως εξηγεί η κ. Αϊβάζογλου, γονείς δημιουργούν νέα προφίλ, «πηγαίνοντας σε πολυσύχναστα μέρη, ζητιανεύοντας ψήφους» κι αυτό γιατί «και η ανακαίνιση του σχολείου είναι θύμα της υποχρηματοδότησης και της πλήρους εγκατάλειψης της μνημονιακής Ελλάδας».
Ωστόσο, όπως παρατηρεί, «η 3Ε δεν διαλέγει να ανακαινίσει ένα σχολείο ακριτικής περιοχής ή υποβαθμισμένης γειτονιάς. Μια τέτοια κίνηση δεν θα την αθώωνε φυσικά για τις επιλογές της, αλλά θεωρητικά θα ταίριαζε γάντι με την πρόφαση. Η Coca-Cola επιλέγει σχολεία πολυάριθμων μεγαλοαστικών περιοχών -κατά βάση της Θεσσαλονίκης, απ' όπου έφυγε το εργοστάσιο- και για εβδομάδες μέσα στο καλοκαίρι βάζει γονείς και μαθητές σε έναν ανταγωνισμό συλλογής ψήφων μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας ώστε ο νικητής να δεχτεί ως “θείο δώρο” τη χορηγία και την ανακαίνιση».
Οπου ανακαίνιση ο Μπουτάρης πρώτος
Δεν είναι άγνωστο το θέμα, ούτε παρουσιάζεται για πρώτη φορά. Ο δήμαρχος όχι μόνο έχει επικροτήσει αλλά παρευρίσκεται και στα «εγκαίνια» των ανακαινίσεων, ενώ δεν φείδεται επαίνων για την εταιρεία και την παγκόσμια δυναμικότητά της.
Για τους απολυμένους βέβαια της επιχείρησης ούτε λόγος, παρότι οι ίδιοι συνεχίζουν τον μοναχικό αγώνα τους με τις ντουντούκες.
«Η επιμονή της εταιρείας για το πρόγραμμα ανακαινίσεων στη Θεσσαλονίκη, και παρότι οι περισσότεροι δήμαρχοι το έχουν απορρίψει, μόνο τυχαία δεν είναι, αφού το μποϊκοτάζ μας είχε αποτέλεσμα και οι πωλήσεις έπεσαν», λέει στην «Εφ.Συν.» ο Γρηγόρης Παπαδόπουλος, ένας από τους απολυμένους της εταιρείας.
Κι όπως τονίζει χαρακτηριστικά, «το προϊόν δεν πωλείται στα δημοτικά σχολεία, αλλά αυτό δεν τους εμποδίζει να φτιάχνουν πελάτες από μικρή ηλικία».
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας Θανάσης Κοκόνας συμπληρώνει ότι «το πρόβλημα της σχολικής στέγης και των υποδομών είναι μεγάλο, αλλά δεν λύνεται έτσι. Δυστυχώς όμως και άλλες εταιρείες μπαίνουν με ανάλογο τρόπο -όπως εταιρείες με μπανάνες- και έτσι γίνεται η προώθηση του… νέου σχολείου. Η κρίση δεν είναι δικαιολογία. Οι δήμοι να διεκδικήσουν, όχι να ψάχνουν προστάτες χορηγούς. Λειτουργεί βέβαια και ο κοινωνικός αυτοματισμός, νομίζουν ότι το πρόβλημα λύνεται μαζεύοντας likes. Αλλά τι νομίζετε ότι κάνουν; Ενα βάψιμο, λίγο γκαζόν και κανένα παγκάκι. Είναι φυσικά και ευθύνη του υπουργείου Παιδείας που μπαίνουν στο σχολείο. Καλούμε τους συλλόγους γονέων να αντιδράσουν».
Το γεγονός αφηγήθηκε στο δημοτικό συμβούλιο η Μόνικα Αϊβάζογλου, επικεφαλής της παράταξης «Γειτονιές σε Δράση»:
«Το Σάββατο που πέρασε έτυχε το βραδάκι να βρεθώ στη Νέα παραλία και να είμαι μάρτυρας της εικόνας: ενήλικοι περνούν βιαστικά κρατώντας στα χέρια τους φωτεινά τα κινητά και τα τάμπλετ τους ρωτώντας τους περαστικούς. Προς στιγμήν νόμισα ότι ξαναήρθε στο προσκήνιο το περσινό παιχνίδι pokemon. Η έκπληξή μου ήταν μεγάλη όταν κατάλαβα ότι επρόκειτο για γονείς μαθητών που “ψάρευαν” ψήφους για την ανακαίνιση του σχολείου των παιδιών τους από την Coca-Cola. Την πολυεθνική που ζητά ψήφους στο πλαίσιο δήθεν κοινωνικής ευθύνης, για να ξεπλύνει το εργοστάσιο που έκλεισε και για τις οικογένειες που έμειναν στον δρόμο».
Εν ολίγοις, και όπως εξηγεί η κ. Αϊβάζογλου, γονείς δημιουργούν νέα προφίλ, «πηγαίνοντας σε πολυσύχναστα μέρη, ζητιανεύοντας ψήφους» κι αυτό γιατί «και η ανακαίνιση του σχολείου είναι θύμα της υποχρηματοδότησης και της πλήρους εγκατάλειψης της μνημονιακής Ελλάδας».
Ωστόσο, όπως παρατηρεί, «η 3Ε δεν διαλέγει να ανακαινίσει ένα σχολείο ακριτικής περιοχής ή υποβαθμισμένης γειτονιάς. Μια τέτοια κίνηση δεν θα την αθώωνε φυσικά για τις επιλογές της, αλλά θεωρητικά θα ταίριαζε γάντι με την πρόφαση. Η Coca-Cola επιλέγει σχολεία πολυάριθμων μεγαλοαστικών περιοχών -κατά βάση της Θεσσαλονίκης, απ' όπου έφυγε το εργοστάσιο- και για εβδομάδες μέσα στο καλοκαίρι βάζει γονείς και μαθητές σε έναν ανταγωνισμό συλλογής ψήφων μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας ώστε ο νικητής να δεχτεί ως “θείο δώρο” τη χορηγία και την ανακαίνιση».
Οπου ανακαίνιση ο Μπουτάρης πρώτος
Δεν είναι άγνωστο το θέμα, ούτε παρουσιάζεται για πρώτη φορά. Ο δήμαρχος όχι μόνο έχει επικροτήσει αλλά παρευρίσκεται και στα «εγκαίνια» των ανακαινίσεων, ενώ δεν φείδεται επαίνων για την εταιρεία και την παγκόσμια δυναμικότητά της.
Για τους απολυμένους βέβαια της επιχείρησης ούτε λόγος, παρότι οι ίδιοι συνεχίζουν τον μοναχικό αγώνα τους με τις ντουντούκες.
«Η επιμονή της εταιρείας για το πρόγραμμα ανακαινίσεων στη Θεσσαλονίκη, και παρότι οι περισσότεροι δήμαρχοι το έχουν απορρίψει, μόνο τυχαία δεν είναι, αφού το μποϊκοτάζ μας είχε αποτέλεσμα και οι πωλήσεις έπεσαν», λέει στην «Εφ.Συν.» ο Γρηγόρης Παπαδόπουλος, ένας από τους απολυμένους της εταιρείας.
Κι όπως τονίζει χαρακτηριστικά, «το προϊόν δεν πωλείται στα δημοτικά σχολεία, αλλά αυτό δεν τους εμποδίζει να φτιάχνουν πελάτες από μικρή ηλικία».
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας Θανάσης Κοκόνας συμπληρώνει ότι «το πρόβλημα της σχολικής στέγης και των υποδομών είναι μεγάλο, αλλά δεν λύνεται έτσι. Δυστυχώς όμως και άλλες εταιρείες μπαίνουν με ανάλογο τρόπο -όπως εταιρείες με μπανάνες- και έτσι γίνεται η προώθηση του… νέου σχολείου. Η κρίση δεν είναι δικαιολογία. Οι δήμοι να διεκδικήσουν, όχι να ψάχνουν προστάτες χορηγούς. Λειτουργεί βέβαια και ο κοινωνικός αυτοματισμός, νομίζουν ότι το πρόβλημα λύνεται μαζεύοντας likes. Αλλά τι νομίζετε ότι κάνουν; Ενα βάψιμο, λίγο γκαζόν και κανένα παγκάκι. Είναι φυσικά και ευθύνη του υπουργείου Παιδείας που μπαίνουν στο σχολείο. Καλούμε τους συλλόγους γονέων να αντιδράσουν».
Από efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.