6.3.19

«Χαμογελάστε, είναι εκβιαστικό» – με αφορμή ένα εργοδοτικό σημείωμα στα My Market


Γράφει: Αλέξανδρος Πραντούνας
Χτες το βράδυ διέρρευσε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα ΜΜΕ εσωτερικό σημείωμα προς τους εργαζόμενους, που υπέγραφε η Περιφερειακή Διευθύντρια Λειτουργίας της γνωστής αλυσίδας σούπερ μάρκετ My Market. Το πλήρες κείμενο του σημειώματος έχει ως εξής:
«…Καλησπέρα σας,

Σε συνέχεια της επικοινωνίας του διευθυντή πωλήσεων της εταιρείας μας, θα σας αναφέρω κάποιους λόγους για να χαμογελάτε για όσους δυσκολεύονται να το κάνουν.
Επειδή έχετε δουλειά
Επειδή πληρωνόσαστε στην ώρα σας (για αυτούς που θα πουν ότι παίρνουν 300 ευρώ θυμίζω ότι το 300 σε σχέση με το μηδέν είναι 300% περισσότερο)
Επειδή εργάζεστε σε μια εταιρεία που σας σέβεται και ακούει τα προβλήματά σας
Επειδή η εταιρεία επένδυσε χρήματα για να συνεχίζετε να εργάζεστε
Επειδή πληρώνεστε για αυτό
Επειδή οι πελάτες του καταστήματος σας πληρώνουν, και πρέπει να τους ευχαριστείτε για αυτό με ένα χαμόγελο
Γιατί θα έχουμε τόσο καλές προσφορές που πρέπει να τις διαφημίζουμε

Ανυπομονώ να δω την ανταπόκρισή σας στα αποτελέσματα της έρευνας του μυστικού επισκέπτη που θα γίνει μέσα στο μήνα
Ευχαριστώ…»

***

Η επιστολή δεν μπορεί να μην μας γεμίσει με οργή!

Οι εργοδότες έχουν ξεφύγει! Για τα πιο απλά, τα πιο βασικά και στοιχειώδη δικαιώματα μας ως εργαζόμενοι απαιτούν να τους ευγνωμονούμε κιόλας!

Η «κυρία» Διευθύντρια καλεί τους εργαζόμενους να χαμογελάσουν καταρχήν επειδή «έχουν δουλειά»!

Να ενημερώσουμε λοιπόν την «κυρία» Διευθύντρια ότι η εργασία είναι δικαίωμα που προστατεύεται ακόμα και από το Σύνταγμα. Δεν μας κάνουν χάρη οι εργοδότες που μας προσλαμβάνουν, ίσα-ίσα μας ξεζουμίζουν και φυσικά δεν μας πληρώνουν ποτέ την αξία της εργασίας μας στο σύνολο της, καθώς βγάζουν και κέρδος από τη δουλειά μας!

Το MyMarket απαιτεί από τους εργαζόμενους να χαμογελάνε επειδή «πληρώνονται στην ώρα τους»!

Δηλαδή, εκμεταλλευόμενη το γεγονός πως σε αναρίθμητους χώρους του ιδιωτικού τομέα οι εργαζόμενοι περιμένουν μέρες, βδομάδες ή και μήνες να πληρωθούν τα δεδουλευμένα τους προσπαθεί να τους πείσει ότι από μόνο του το γεγονός ότι η μισθοδοσία (απ’ ότι ισχυρίζεται η ίδια βέβαια) γίνεται στην ώρα της, αυτοί καταπώς φαίνεται πρέπει να είναι τρισευτυχισμένοι.

Τι κι αν παίρνουν 300 ευρώ τον μήνα όπως λένε «κάποιοι»; Τι κι αν αυτά τα λεφτά δεν φτάνουν ούτε για νοίκι καλά-καλά; Τι κι αν με αυτόν τον μισθό κανείς δεν μπορεί όχι να ζήσει, αλλά ούτε να επιβιώσει αξιοπρεπώς; Τι κι αν πρέπει στα 30 ή στα 40 του να μένει ακόμη με τους γονείς του/της; Τι κι αν δεν θα μπορέσει ποτέ να κάνει οικογένεια; Τι κι αν θα δυσκολευτεί ακόμη και να αποκτήσει μια υγιή σχέση βουτηγμένος μες στο άγχος και την ανασφάλεια;

Τίποτα παραπάνω δεν έχει καμία σημασία για την «κυρία» Διευθύντρια, αφού «το 300 σε σχέση με το μηδέν είναι 300% περισσότερο»…

Αν λοιπόν δεν χαμογελάς αρκετά με 300 ευρώ το μήνα, υπάρχει ο κίνδυνος να βρεθείς με μηδέν ευρώ τον μήνα, δηλαδή απολυμένος/η. Αυτό λέει στους εργαζόμενους η «κυρία» Διευθύντρια, εκβιάζοντάς τους στην ουσία ωμά.

***

Και σαν να μην έφταναν όλα τα παραπάνω, φτάνει στο ύψιστο σημείο εμπαιγμού να τους λέει πως δουλεύουν σε μια εταιρεία που τους «σέβεται και ακούει τα προβλήματα τους»…

Μάλιστα! Η «κυρία» Διευθύντρια μιλάει για την εταιρεία που αρνήθηκε να ανανεώσει τη σύμβαση εργαζόμενης επειδή αυτή έμεινε έγκυος!

Μια εταιρεία που μετατρέπει μονομερώς τις συμβάσεις με αποτέλεσμα να μετατρέπεται η 8ωρη εργασία σε 6ωρη και από πενθήμερη σε εξαήμερη!

Μια εταιρεία που προσπαθεί να εμποδίσει την συνδικαλιστική δράσηκαι ενίοτε αναγκάζει τους εργαζόμενους να δουλεύουν σε αποπνικτική ατμόσφαιρα

***

Με άλλα λόγια πίσω από την βιτρίνα των «πλατιών χαμόγελων» στις εμπορικές αλυσίδες και πίσω από τις δήθεν ευγενικές και «χαριτωμένες» παροτρύνσεις των εργοδοτικών σημειωμάτων, δεν κρύβεται τίποτα άλλο παρά ένας ωμός εκβιασμός. Αυτή είναι η ουσία του μηνύματος της «κυρίας» Διευθύντριας. «Σκύψε το κεφάλι, χαμογέλα ψεύτικα, μην δείχνεις στους πελάτες μας πόσο δυστυχισμένο σε έχουμε κάνει για να μην καταλήξεις απολυμένος και άρα ακόμη δυστυχέστερος»…

Και φυσικά όλο αυτό δεν αφορά μόνο τα My Market. Όλη η «ελεύθερη αγορά» δουλεύει πάνω στην υποκρισία και τα ψεύτικα χαμόγελα. Οι ακριβές βιτρίνες των μαγαζιών κρύβουν την εξαθλίωση των εργαζομένων σε αυτά. Οι φανταχτερές συσκευασίες κρύβουν τη δυστυχία αυτών που παράγουν αυτά τα προϊόντα, που δουλεύουν για ψίχουλα ή μπορεί να είναι και παιδιά. Η ευγένεια των σερβιτόρων κρύβει τις απλήρωτες υπερωρίες τους. Και ούτω καθεξής.

Στον καπιταλισμό αυτό που μετράει είναι να φαίνεται ωραία η βιτρίνα και να βγαίνουν όλο και περισσότερα κέρδη. Όσο μεγάλο και αν είναι το κόστος για τους εργαζόμενους.

***

Είναι γνωστό άλλωστε πως η εργοδοσία έχει προχωρήσει και άλλη φορά σε απολύσεις εργαζομένων που «δεν χαμογελούσαν αρκετά». Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση της Σοφίας Πάτα, εργαζόμενης στο κατάστημα της αλυσίδας Πλαίσιο στη Λάρισα και μητέρας σε μονογονεϊκή οικογένεια με ένα τρίχρονο παιδί που της ανακοινώθηκε η απόλυσή της επειδή «δεν χαμογελούσε πολύ»…

Κι όλα τα παραπάνω με αφορμή μια έρευνα αγοράς με «μυστικό επισκέπτη». Δηλαδή, το MyMarket, όπως πολλές άλλες μεγαλοεταιρείες, έχει πληρώσει μια εταιρεία έρευνας αγοράς να στείλει εργαζόμενό της (τραγικά κακοπληρωμένο επίσης συνήθως) που να παραστήσει τον πελάτη και να βαθμολογήσει τους εργαζόμενους. Η ίδια η εταιρεία λοιπόν «κατασκοπεύει» τους υπαλλήλους της, υπό την απειλή της απόλυσης φυσικά.

Όλα τα παραπάνω δεν είναι δυνατόν παρά να γεμίζουν οργή οποιονδήποτε εργαζόμενο, άνεργο, νέο, προοδευτικό άνθρωπο. Κάθε καταπιεσμένο. Όμως η οργή μπορεί να είναι δημιουργική μόνο όταν μεταφράζεται σε οργάνωση και πάλη. Οργάνωση και πάλη απέναντι σε ένα σύστημα που μας θέλει «χαμογελαστούς» στη δουλειά για να μας κρατάει σκυφτούς, δυστυχισμένους και μίζερους στην ζωή μας. Καθήκον μας απέναντι στους εαυτούς μας και τους συναδέλφους μας είναι να οργανωθούμε για να τους χαλάσουμε αυτή την καλοστημένη παράσταση σε βάρος μας.

Τότε μόνο θα χαμογελάμε αληθινά και συχνότερα.






Πηγη:http://net.xekinima.org/xamogelaste-einai-ekviastiko-me-aformi-ena/?fbclid=IwAR3ajqetHyJf0P8dRLCJL33b_bD3gbeU4SAP-m9YQj0jRaLXP7UdUeOL3Gk

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.