11.12.18

Μια Γνώμη για το Site που Χρησιμοποιεί τον Σεξισμό και τη Βία Κατά των Γυναικών ως Μάρκετινγκ

Έχεις ένα site μέσω του οποίου, για κάποιον περίεργο λόγο, πουλάς από δονητές και σπρέι φερομόνης, μέχρι σχολικά είδη και παιχνίδια. Δικαίωμά σου - υποθέτω. Τα περισσότερα προϊόντα προορίζονται για δώρα, από αυτά που κάνουμε στους φίλους μας, όταν έχουν γενέθλια και θέλουμε να γελάσουμε. Ωστόσο, σε μια σκοτεινή γωνία του εν λόγω site υπάρχει ένα πρόβλημα.

Όσο αστείο και αν φαίνεται με μια πρώτη ανάγνωση, αναφέρομαι στην ενότητα με τις ποδιές: «Ποδιά Φαντάρος», «Ποδιά Πόκερ» και ένα σωρό ακόμη concept καλοσχεδιασμένων ποδιών, οι οποίες απεικονίζουν ένα σώμα που μόλις τις φορέσεις μοιάζει σαν να είναι το δικό σου. Όλα καλά μέχρι εδώ. Κοιτάζοντας, όμως, τα προϊόντα, έπεσα πάνω στην «Αστεία Ποδιά Ξανθιά». 

Ένα όμορφο, ανδρικό σώμα και το πίσω μέρος ενός γυναικείου κεφαλιού που κάνει στοματικό έρωτα στον άνδρα - ό,τι πρέπει για τις βραδιές που καλείς την οικογένειά σου για φαγητό. Από που να ξεκινήσει κανείς; Από τον σεξισμό της ποδιάς ή το στερεότυπο της «χαζής» και «εύκολης» ξανθιάς που έχει ως σκοπό της ζωής της να εκπληρώνει τις σεξουαλικές σου φαντασιώσεις;

Αν κάποιος νομίζει πως υπερβάλλω, τον προκαλώ να μου δείξει στην εν λόγω σελίδα ένα αντίστοιχο προϊόν στο οποίο αντικειμενοποιείται με αυτόν τον τρόπο ένας άνδρας.

Βέβαια, το κερασάκι στην τούρτα έρχεται στην περιγραφή της συγκεκριμένης ποδιάς. Προτού τη διαβάσετε, θα πρέπει να σας θυμίσω ότι δεν μιλάμε για το blog ενός τύπου που μένει στο υπόγειο της μάνας του, αλλά για μια επιχείρηση. Γράφει, λοιπόν, στην περιγραφή: «Μια ποδιά που θα κλέψει την παράσταση για όποια περίσταση και αν τη δωρίσετε! Μπορεί να συνδυαστεί και με το εξής ανέκδοτο: Τι διαφορά έχει μια ξανθιά από ένα κουνούπι; Το κουνούπι, όταν του ρίχνεις φάπα, σταματάει να ρουφάει! Κλέψτε λοιπόν την παράσταση με την πιο αστεία και sexy ποδιά “Ξανθιά”».
Η ποδιά όπως φαίνεται στο site

H περιγραφή

Τρομερή λογική: Τι κάνει μια ξανθιά στη ζωή της; Ρουφάει. Εντάξει, αν της δώσεις και μια φάπα μωρέ, δεν τρέχει τίποτα. Αφού το είπε και το υπέροχο νέο πρότυπο που προωθεί η ελληνική τηλεόραση στη νεολαία, η Ιωάννα Μπέλλα: «Και ποια γυναίκα δεν έχει φάει ένα χαστούκι ;». Τι πιο κανονικό από τη βία κατά των γυναικών; Ας τη ριζώσουμε βαθιά μέσα στην καθημερινότητα και τον τρόπο σκέψης των νέων που κάποια στιγμή θα θελήσουν να κάνουν οικογένεια. Να γίνουν σωστοί «νοικοκυραίοι» με τα όλα τους.

Η Αστεία ποδιά Παντρεμένη

Επίσης, δεν υπάρχει καλύτερο δώρο για τους εν λόγω φίλους, ειδικά τα κορίτσια, από την υπέροχη «Αστεία Ποδιά Παντρεμένη», στην οποία οπτικοποιείται το όνειρο κάθε σεξιστή: Η παντρεμένη γυναίκα, γυμνή, να κρατάει στην αγκαλιά της ξεσκονόπανα, καθαριστικά τζαμιών, χλωρίνη και σκούπα. Βέβαια, θα αφήσω πάλι τον λογοτέχνη που έγραψε τις περιγραφές των προϊόντων να κάνει τη δύσκολη δουλειά: «Μετά τον γάμο, καμιά φορά η γυναίκα αισθάνεται δέσμια του σπιτιού της και των οικογενειακών υποχρεώσεων! Αυτή η ποδιά δείχνει μια γυναίκα full εξοπλισμένη με τα σύνεργα του σπιτιού και των οικοκυρικών». Υποθέτω, ότι αυτή η ποδιά έρχεται δώρο με τα βαρίδια πέους, εφόσον θα σηκώνει τα βάρη του σπιτιού. Βέβαια, σύμφωνα με τους υπεύθυνους του site, προορίζεται μόνο για πολύ αρσενικούς τύπους. Ξέρετε, από αυτούς που δίνουν μια φάπα στην ξανθιά, για να σταματήσει να ρουφάει. 

Υπάρχει, βέβαια και η επιλογή της «Sexy Ποδιάς Νοικοκυράς». Αυτή βγάζει άλλα γούστα, αφού η νιόπαντρη γυναίκα βρίσκεται -γυμνή πάντα- μπροστά στη σιδερώστρα, όντας έτοιμη για όλα. Τρομερό χιουμοράκι, έτσι; Σε αυτό το site πρέπει να είναι όλοι πολύ χωρατατζήδες.

Ας το πάμε για μια ακόμη φορά, λοιπόν, αν και μάλλον δεν υπάρχει ελπίδα: Ο σεξισμός και η βία κατά των γυναικών -και όχι μόνο- δεν είναι αστείο και σίγουρα αποτελούν καταστροφική τακτική μάρκετινγκ εν έτει 2018. Σίγουρα, σε κάποιο μπιλιαρδάδικο στα 80s θα υπήρξαν άνθρωποι που γέλασαν λέγοντας ανέκδοτα για ξανθιές, αλλά τουλάχιστον δεν τα χρησιμοποίησαν για να πουλήσουν ένα ήδη σεξιστικό προϊόν.

Επίσης, για να προλάβω τους ανθρώπους πίσω από τη συγκεκριμένη επιχείρηση, θα τους δώσω μια μικρή συμβουλή: Ούτε το bullying είναι αστείο. Αν έχετε, λοιπόν, κάποιο νέο προϊόν που θα μπορούσε να πλασαριστεί, για παράδειγμα, ως «Αστείο Ρόπαλο», καλό θα ήταν να μην έχει περιγραφή που να λέει, «Ό,τι πρέπει για να χτυπάς τους φλώρους συμμαθητές σου».

Με ευχαριστείτε αργότερα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.