Κινούμενη άμμος εξαιρετικά επικίνδυνη, αφού έχει να κάνει με το πλέον ευαίσθητο κομμάτι της κοινωνίας, είναι οι καταλήψεις σχολικών μονάδων στη Βόρεια Ελλάδα, που εξαπλώνονται από σχολείο σε σχολείο και σε διαφορετικά σημεία της επικράτειας. Ο πυρήνας των οργανωτών δουλεύει εντατικά βάζοντας ως «ορόσημο» την 29η Νοεμβρίου, ωστόσο το ποιοι στηρίζουν φωναχτά ή σιωπηλά αυτήν τη μορφή κινητοποίησης το αποκάλυψαν οι ίδιοι.
Η Χρυσή Αυγή και ο αντιπρόεδρος της Ν.Δ. Αδωνις Γεωργιάδης εμφανίζονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να στηρίζουν ή να ενθαρρύνουν τις κινητοποιήσεις, ενώ τουλάχιστον έκπληξη προκαλεί το γεγονός πως, ενώ στοχοποιούνται εκπαιδευτικοί, οι επίσημες αρχές δείχνουν απλώς να παρατηρούν την εξέλιξη των γεγονότων.
Το ανυπόγραφο μήνυμα που στέλνεται στα κινητά των μαθητών |
Την ώρα πάντως που κατά τόπους ΕΛΜΕ δείχνουν να αφυπνίζονται, μαθητές και γονείς οργανώνονται και αντιδρούν και ο υπουργός Παιδείας παρεμβαίνει, εντύπωση προκαλεί η αφωνία της ΟΛΜΕ.
Χθες στη Θεσσαλονίκη ήταν υπό κατάληψη τέσσερα σχολεία (στη Μενεμένη, στον Εύοσμο και στην Πολίχνη) και άλλα τέσσερα στην Κεντρική Μακεδονία (Μελίκη και Σέρρες). Μαθητές έκαναν πορείες σε Λάρισα και Ηλεία. Τα χαρακτηριστικά είναι παντού τα ίδια.
Σε όποιο δεκαπενταμελές έχει τεθεί το θέμα από πυρήνες ακροδεξιών, εάν και εφόσον υπάρχει αντίδραση, δεν συμβαίνει τίποτα. Οπου τα ανακλαστικά είναι μειωμένα, η συνάρτηση της προπαγάνδας και το κλίμα «χαβαλέ» οδηγούν σε μονοήμερες κινητοποιήσεις.
Ωστόσο φαίνεται ότι, αν και με σχετική καθυστέρηση, στον κόσμο των μαθητών, των καθηγητών και των γονέων έχει γίνει αντιληπτό το διακύβευμα και δημιουργείται ένα πολύμορφο κίνημα αντίδρασης.
Μετά τη Γ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» με ανακοίνωσή της καλεί τις ΕΛΜΕ να αναλάβουν δράση, καλύπτοντας τους συναδέλφους τους και τονίζουν ότι πρέπει «να ‘‘φάνε πόρτα’’ από τα σχολεία όλοι όσοι με δόλιο τρόπο επιδιώκουν να παρασύρουν τους μαθητές μας, κάτω από την κουκούλα της ανωνυμίας και των ανυπόγραφων καλεσμάτων, σε ενέργειες και δράσεις που σχεδιάζονται από τους υπόδικους ναζιστές της Χρυσής Αυγής και από διάφορα εθνικιστικά sites, που τις προηγούμενες μέρες υμνούσαν τον δικτάτορα Παπαδόπουλο, τον Χίτλερ και κάθε λογής κατακάθι της Ιστορίας».
Την ώρα πάντως που κατά τόπους ΕΛΜΕ δείχνουν να αφυπνίζονται, μαθητές και γονείς οργανώνονται και αντιδρούν και ο υπουργός Παιδείας παρεμβαίνει, εντύπωση προκαλεί η αφωνία της ΟΛΜΕ.
Χθες στη Θεσσαλονίκη ήταν υπό κατάληψη τέσσερα σχολεία (στη Μενεμένη, στον Εύοσμο και στην Πολίχνη) και άλλα τέσσερα στην Κεντρική Μακεδονία (Μελίκη και Σέρρες). Μαθητές έκαναν πορείες σε Λάρισα και Ηλεία. Τα χαρακτηριστικά είναι παντού τα ίδια.
Σε όποιο δεκαπενταμελές έχει τεθεί το θέμα από πυρήνες ακροδεξιών, εάν και εφόσον υπάρχει αντίδραση, δεν συμβαίνει τίποτα. Οπου τα ανακλαστικά είναι μειωμένα, η συνάρτηση της προπαγάνδας και το κλίμα «χαβαλέ» οδηγούν σε μονοήμερες κινητοποιήσεις.
Ωστόσο φαίνεται ότι, αν και με σχετική καθυστέρηση, στον κόσμο των μαθητών, των καθηγητών και των γονέων έχει γίνει αντιληπτό το διακύβευμα και δημιουργείται ένα πολύμορφο κίνημα αντίδρασης.
Μετά τη Γ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» με ανακοίνωσή της καλεί τις ΕΛΜΕ να αναλάβουν δράση, καλύπτοντας τους συναδέλφους τους και τονίζουν ότι πρέπει «να ‘‘φάνε πόρτα’’ από τα σχολεία όλοι όσοι με δόλιο τρόπο επιδιώκουν να παρασύρουν τους μαθητές μας, κάτω από την κουκούλα της ανωνυμίας και των ανυπόγραφων καλεσμάτων, σε ενέργειες και δράσεις που σχεδιάζονται από τους υπόδικους ναζιστές της Χρυσής Αυγής και από διάφορα εθνικιστικά sites, που τις προηγούμενες μέρες υμνούσαν τον δικτάτορα Παπαδόπουλο, τον Χίτλερ και κάθε λογής κατακάθι της Ιστορίας».
Καταγγελίες και υπογραφές
Δεκάδες όμως είναι και τα σχολεία των οποίων οι μαθητές παίρνουν θέση καταγγέλλοντας τις καταλήψεις ως εθνικιστικές και ξεκινούν μάλιστα συλλογή υπογραφών, καλώντας σε αντιφασιστική δράση.
Μέχρι στιγμής στην Πρωτοβουλία συμμετέχουν τα σχολεία: 1ο ΕΠΑΛ Νεάπολης, 1ο ΓΕΛ Καλλιθέας, 1ο ΓΕΛ Πεύκων, 1ο ΓΕΛ Πεύκης, 2ο ΓΕΛ Πεύκης, 6ο ΓΕΛ Αμαρουσίου, 1ο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο/Λύκειο Κερατσινίου-Δραπετσώνας, 1ο ΓΕΛ Βριλησσίων, 2ο ΓΕΛ Θήβας, Μουσικό Σχολείο Πρέβεζας, Λεόντειο Λύκειο Πατησίων, Πρότυπο ΓΕΛ Βαρβάκειου Σχολής, 1ο ΕΠΑΛ Πρέβεζας, 1ο ΓΕΛ Πρέβεζας, 2ο ΓΕΛ Πρέβεζας, 1ο Γυμνάσιο Πρέβεζας, 2ο Γυμνάσιο Πρέβεζας, Πειραματικό Λύκειο Αγίων Αναργύρων, 2ο ΓΕΛ Δάφνης, 5ο ΓΕΛ Ζωγράφου, 2ο ΓΕΛ Χολαργού, 3ο Γυμνάσιο Γαλατσίου, 6o ΓΕΛ Ν. Ιωνίας.
Καλούν «όλους τους μαθητές να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους και να μετατρέψουν την εθνικιστική φιέστα σε πανελλαδική μέρα πολύμορφης δράσης ενάντια στον φασισμό και τον εθνικισμό. Να κρεμάσουμε πανό, να πραγματοποιήσουμε συμβολικές αποχές, να πάρουμε αποφάσεις καταδίκης της συγκεκριμένης δράσης μέσα από τις συνελεύσεις μας, τα 15μελή και τα πενταμελή».
Δεκάδες όμως είναι και τα σχολεία των οποίων οι μαθητές παίρνουν θέση καταγγέλλοντας τις καταλήψεις ως εθνικιστικές και ξεκινούν μάλιστα συλλογή υπογραφών, καλώντας σε αντιφασιστική δράση.
Μέχρι στιγμής στην Πρωτοβουλία συμμετέχουν τα σχολεία: 1ο ΕΠΑΛ Νεάπολης, 1ο ΓΕΛ Καλλιθέας, 1ο ΓΕΛ Πεύκων, 1ο ΓΕΛ Πεύκης, 2ο ΓΕΛ Πεύκης, 6ο ΓΕΛ Αμαρουσίου, 1ο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο/Λύκειο Κερατσινίου-Δραπετσώνας, 1ο ΓΕΛ Βριλησσίων, 2ο ΓΕΛ Θήβας, Μουσικό Σχολείο Πρέβεζας, Λεόντειο Λύκειο Πατησίων, Πρότυπο ΓΕΛ Βαρβάκειου Σχολής, 1ο ΕΠΑΛ Πρέβεζας, 1ο ΓΕΛ Πρέβεζας, 2ο ΓΕΛ Πρέβεζας, 1ο Γυμνάσιο Πρέβεζας, 2ο Γυμνάσιο Πρέβεζας, Πειραματικό Λύκειο Αγίων Αναργύρων, 2ο ΓΕΛ Δάφνης, 5ο ΓΕΛ Ζωγράφου, 2ο ΓΕΛ Χολαργού, 3ο Γυμνάσιο Γαλατσίου, 6o ΓΕΛ Ν. Ιωνίας.
Καλούν «όλους τους μαθητές να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους και να μετατρέψουν την εθνικιστική φιέστα σε πανελλαδική μέρα πολύμορφης δράσης ενάντια στον φασισμό και τον εθνικισμό. Να κρεμάσουμε πανό, να πραγματοποιήσουμε συμβολικές αποχές, να πάρουμε αποφάσεις καταδίκης της συγκεκριμένης δράσης μέσα από τις συνελεύσεις μας, τα 15μελή και τα πενταμελή».
Παρέμβαση Γαβρόγλου
Με δήλωσή του παρενέβη χθες στο θέμα ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, ο οποίος κάνει λόγο ευθέως για «δράση της Χρυσής Αυγής σε σχολεία» και καλεί «τα πολιτικά κόμματα και τους εκπαιδευτικούς φορείς να καταδικάσουν απερίφραστα, χωρίς μισόλογα και υπεκφυγές, χωρίς ‘‘ναι μεν αλλά’’ και δικαιολογίες, τα ακροδεξιά μορφώματα και τις επιδιώξεις τους. Περιμένω να το κάνουν».
Σύμφωνα με τον υπουργό, «το τελευταίο διάστημα, φασίστες της Χρυσής Αυγής προσπαθούν να διοχετεύσουν το εθνικιστικό δηλητήριό τους σε μαθητές και σε σχολεία. Με μηνύματα σε κινητά τηλέφωνα μαθητών, με τοποθετήσεις στελεχών τους και με ‘‘απεσταλμένους’’ τους έξω από σχολεία, καλούν απροκάλυπτα τους μαθητές σε κινητοποιήσεις με το πρόσχημα των εθνικών θεμάτων, ενώ στην πραγματικότητα θέλουν να σπείρουν τον διχασμό στην εκπαιδευτική κοινότητα προκειμένου να καταγράψουν δυνάμεις ως δικές τους. Κι όλα αυτά την ώρα που συνεχίζουν να έρχονται στο φως στοιχεία της εγκληματικής τους δράσης».
Ο κ. Γαβρόγλου τονίζει ότι «η νέα γενιά δεν πρέπει να επιτρέψει να χαθεί ξανά ένας Παύλος Φύσσας» και καλεί «τα μαθητικά συμβούλια, τους εκπαιδευτικούς και τους συλλόγους γονέων να απομονώσουν τις φασιστικές κραυγές».
Δημ. Ταχματζίδης: «Η λύση στην άγνοια δεν είναι περισσότερη άγνοια, αλλά η γνώση»
Με δήλωσή του παρενέβη χθες στο θέμα ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, ο οποίος κάνει λόγο ευθέως για «δράση της Χρυσής Αυγής σε σχολεία» και καλεί «τα πολιτικά κόμματα και τους εκπαιδευτικούς φορείς να καταδικάσουν απερίφραστα, χωρίς μισόλογα και υπεκφυγές, χωρίς ‘‘ναι μεν αλλά’’ και δικαιολογίες, τα ακροδεξιά μορφώματα και τις επιδιώξεις τους. Περιμένω να το κάνουν».
Σύμφωνα με τον υπουργό, «το τελευταίο διάστημα, φασίστες της Χρυσής Αυγής προσπαθούν να διοχετεύσουν το εθνικιστικό δηλητήριό τους σε μαθητές και σε σχολεία. Με μηνύματα σε κινητά τηλέφωνα μαθητών, με τοποθετήσεις στελεχών τους και με ‘‘απεσταλμένους’’ τους έξω από σχολεία, καλούν απροκάλυπτα τους μαθητές σε κινητοποιήσεις με το πρόσχημα των εθνικών θεμάτων, ενώ στην πραγματικότητα θέλουν να σπείρουν τον διχασμό στην εκπαιδευτική κοινότητα προκειμένου να καταγράψουν δυνάμεις ως δικές τους. Κι όλα αυτά την ώρα που συνεχίζουν να έρχονται στο φως στοιχεία της εγκληματικής τους δράσης».
Ο κ. Γαβρόγλου τονίζει ότι «η νέα γενιά δεν πρέπει να επιτρέψει να χαθεί ξανά ένας Παύλος Φύσσας» και καλεί «τα μαθητικά συμβούλια, τους εκπαιδευτικούς και τους συλλόγους γονέων να απομονώσουν τις φασιστικές κραυγές».
Δημ. Ταχματζίδης: «Η λύση στην άγνοια δεν είναι περισσότερη άγνοια, αλλά η γνώση»
Τα tweets του Χρυσαυγίτη Ηλία Παναγιώταρου, με τα οποία στοχοποιεί τον εκπαιδευτικό Δημήτρη Ταχματζίδη |
Με ανάρτησή του ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής Ηλίας Παναγιώταρος στοχοποίησε τον καθηγητή του 4ου Λυκείου Βέροιας Δημήτρη Ταχματζίδη, γράφοντας πάνω από τη φωτογραφία του «αυτός απειλεί τα παιδιά που κάνουν κατάληψη ενάντια στο ξεπούλημα της Μακεδονίας μας», με αφορμή αναρτήσεις που ανέφεραν ότι «"δεν θα αφήσω τα φασιστάκια να κλείσουν το σχολείο" είπε ο ξεφτίλ@ς για την κινητοποίηση των μαθητών για την Μακεδονία ΜΑΣ… ΑΥΤΟΙ οι ανθέλληνες διδάσκουν τα παιδιά μας…».
Στο κάδρο εθνικιστικών και φασιστικών κύκλων μπήκε και ο συνάδελφος του κ. Ταχματζίδη από το ίδιο σχολείο, Μίλτος Λαβασίδης.
Ο κ. Ταχματζίδης, διδάκτωρ Αναπτυξιακής Γνωστικής Ψυχολογίας με δύο μεταπτυχιακά και παράλληλες σπουδές στο Ευρωπαϊκό Δίκαιο στο Kings College του Λονδίνου, δέχθηκε άγρια υβριστική επίθεση στα μέσα δικτύωσης, ωστόσο αυτό λειτούργησε τελείως διαφορετικά, καθώς χθες στο σχολείο του στη Βέροια σχεδόν δεν έκανε μάθημα, αφού μαθητές και γονείς έσπευδαν να του εκφράσουν τη συμπαράστασή τους.
Ο κ. Ταχματζίδης μίλησε για το θέμα στην «Εφ.Συν.» δίνοντας απάντηση η οποία μπορεί να καταστεί μνημειώδης για τους καιρούς που ζούμε:
«Το Σάββατο που πέρασε φίλοι μου από την… Αμερική με ενημέρωσαν ότι διακινείται πληροφορία ότι εγώ έβρισα τα παιδιά ως ‘‘φασιστάκια’’. Στην αρχή νόμιζα ότι ήταν πλάκα. Υστερα στεναχωρήθηκα πολύ και μετά θύμωσα. Ούτε η μόρφωσή μου ούτε ο χαρακτήρας μου συνάδει με χαρακτηρισμούς και μάλιστα εναντίον των παιδιών. Εγώ που δεν έχω μιλήσει έτσι ποτέ για κανέναν άνθρωπο. Υστερα άρχισαν να έρχονται στη σελίδα μου στο φ/β απειλητικά, χυδαία και υβριστικά μηνύματα. Αυτό που είπα στα παιδιά ήταν πως αν θέλουν να κλείσουν το σχολείο για να χάσουν μάθημα είναι δικό τους θέμα, αν όμως θέλουν να κάνουν κατάληψη για τη Μακεδονία, τότε τους πρότεινα αντί για κατάληψη να μαζευτούμε όπου και όποια ώρα θέλουν, σε αίθουσα, στην αυλή, με όλους τους καθηγητές και να μας αμφισβητήσουν αν έχουμε άλλη άποψη. Αυτό είναι εξάλλου το νόημα του σχολείου ‘‘ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΤΕ ΜΑΣ’’ αλλά διαβάστε πρώτα, διαβάζετε συνέχεια και ύστερα διαμορφώστε άποψη. Η λύση στην άγνοια δεν είναι περισσότερη άγνοια, αλλά η γνώση. Βλέπω τώρα το θέμα να παίρνει ανεξέλεγκτες διαστάσεις, πήραν τη φωτογραφία μου και με προσβάλλουν, αλλά όσοι με κατηγορούν δεν έχουν επιχειρήματα, δεν λένε τίποτα. Δεν έχω διάθεση να προβώ σε μηνύσεις. Θα το αντέξω όσο κρατήσει και θα πάρω δύναμη από τα μόνα όπλα που διαθέτω: την αγάπη του κόσμου και τη γνώση. Ηδη σήμερα (σ.σ. χθες) στο σχολείο σχεδόν δεν έκανα μάθημα γιατί έρχονταν γονείς από το πρωί να μου εκφράσουν τη συμπαράστασή τους. Το ίδιο συνέβη και από τους μαθητές, το δεκαπενταμελές έχει ήδη εκδώσει ψήφισμα συμπαράστασης και τους ευχαριστώ».
Με ανακοίνωσή της η Ενωση Γονέων-Κηδεμόνων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Βέροιας παίρνει θέση στο θέμα και «καταδικάζει κατηγορηματικά τα φαινόμενα εξύβρισης και τρομοκράτησης εκπαιδευτικών που παρατηρήθηκαν εναντίον καθηγητών του 4ου Λυκείου Βέροιας από μερίδα γονέων αλλά και από άλλους κύκλους πέραν των σχολείων».
«Γυρίστε την πλάτη στα φασιστοειδή»
«Τις τελευταίες μέρες διακινούνται ανυπόγραφα καλέσματα που παρουσιάζουν μια ημερομηνία σαν μέρα καταλήψεων στα σχολεία με φασιστικό περιεχόμενο και συνθήματα μίσους. Τα συνθήματα που ακούσαμε, όπως για παράδειγμα «Η Μακεδονία είναι μία και ελληνική», ανοίγουν τον δρόμο για αλλαγή συνόρων και επιδιώκουν να καθοδηγήσουν τους μαθητές σε επικίνδυνα μονοπάτια αλυτρωτισμού.
Απέναντι στην προσπάθεια της κυβέρνησης να εδραιώσει τη Συμφωνία των Πρεσπών, που μόνο στόχο έχει τη συμμετοχή της γειτονικής χώρας στο ΝΑΤΟ και την Ε.Ε., αυτές οι φασιστικές δυνάμεις με τρομακτική ευκολία προσπαθούν να σπείρουν στους μαθητές ακραίες αλυτρωτικές και εθνικιστικές αντιλήψεις και διεκδικήσεις, αδιαφορώντας για τις συνέπειες που έχουν για τη χώρα και τον λαό μας.
Η ελπίδα βρίσκεται στην κοινή πάλη των λαών και της νεολαίας κόντρα σ’ αυτούς που βάζουν τους λαούς να σφάζονται, που είναι οι ίδιοι που φέρανε το σχολείο μας στην κατάσταση αυτή.
Καλούμε γονείς και μαθητές:
Να γυρίσουν χωρίς δεύτερη σκέψη την πλάτη στα φασιστοειδή που θέλουν να σπείρουν στα σχολεία και τις γειτονιές μας τις μισάνθρωπες, φασιστικές, δολοφονικές, σάπιες ιδέες τους και το ρατσιστικό τους δηλητήριο.
Να βροντοφωνάξουν όχι στη Συμφωνία των Πρεσπών που είναι επιζήμια και για τους δύο λαούς, καθώς βάζει τους ΝΑΤΟϊκούς φονιάδες των λαών να σουλατσάρουν με τις βάσεις τους στις χώρες μας.
Κοκονάς Θανάσης, πρόεδρος Ομοσπονδίας Ενώσεων Γονέων Περιφ. Κεντρ. Μακεδονίας»
Με ανάρτησή του ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής Ηλίας Παναγιώταρος στοχοποίησε τον καθηγητή του 4ου Λυκείου Βέροιας Δημήτρη Ταχματζίδη, γράφοντας πάνω από τη φωτογραφία του «αυτός απειλεί τα παιδιά που κάνουν κατάληψη ενάντια στο ξεπούλημα της Μακεδονίας μας», με αφορμή αναρτήσεις που ανέφεραν ότι «"δεν θα αφήσω τα φασιστάκια να κλείσουν το σχολείο" είπε ο ξεφτίλ@ς για την κινητοποίηση των μαθητών για την Μακεδονία ΜΑΣ… ΑΥΤΟΙ οι ανθέλληνες διδάσκουν τα παιδιά μας…».
Στο κάδρο εθνικιστικών και φασιστικών κύκλων μπήκε και ο συνάδελφος του κ. Ταχματζίδη από το ίδιο σχολείο, Μίλτος Λαβασίδης.
Ο κ. Ταχματζίδης, διδάκτωρ Αναπτυξιακής Γνωστικής Ψυχολογίας με δύο μεταπτυχιακά και παράλληλες σπουδές στο Ευρωπαϊκό Δίκαιο στο Kings College του Λονδίνου, δέχθηκε άγρια υβριστική επίθεση στα μέσα δικτύωσης, ωστόσο αυτό λειτούργησε τελείως διαφορετικά, καθώς χθες στο σχολείο του στη Βέροια σχεδόν δεν έκανε μάθημα, αφού μαθητές και γονείς έσπευδαν να του εκφράσουν τη συμπαράστασή τους.
Ο κ. Ταχματζίδης μίλησε για το θέμα στην «Εφ.Συν.» δίνοντας απάντηση η οποία μπορεί να καταστεί μνημειώδης για τους καιρούς που ζούμε:
«Το Σάββατο που πέρασε φίλοι μου από την… Αμερική με ενημέρωσαν ότι διακινείται πληροφορία ότι εγώ έβρισα τα παιδιά ως ‘‘φασιστάκια’’. Στην αρχή νόμιζα ότι ήταν πλάκα. Υστερα στεναχωρήθηκα πολύ και μετά θύμωσα. Ούτε η μόρφωσή μου ούτε ο χαρακτήρας μου συνάδει με χαρακτηρισμούς και μάλιστα εναντίον των παιδιών. Εγώ που δεν έχω μιλήσει έτσι ποτέ για κανέναν άνθρωπο. Υστερα άρχισαν να έρχονται στη σελίδα μου στο φ/β απειλητικά, χυδαία και υβριστικά μηνύματα. Αυτό που είπα στα παιδιά ήταν πως αν θέλουν να κλείσουν το σχολείο για να χάσουν μάθημα είναι δικό τους θέμα, αν όμως θέλουν να κάνουν κατάληψη για τη Μακεδονία, τότε τους πρότεινα αντί για κατάληψη να μαζευτούμε όπου και όποια ώρα θέλουν, σε αίθουσα, στην αυλή, με όλους τους καθηγητές και να μας αμφισβητήσουν αν έχουμε άλλη άποψη. Αυτό είναι εξάλλου το νόημα του σχολείου ‘‘ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΤΕ ΜΑΣ’’ αλλά διαβάστε πρώτα, διαβάζετε συνέχεια και ύστερα διαμορφώστε άποψη. Η λύση στην άγνοια δεν είναι περισσότερη άγνοια, αλλά η γνώση. Βλέπω τώρα το θέμα να παίρνει ανεξέλεγκτες διαστάσεις, πήραν τη φωτογραφία μου και με προσβάλλουν, αλλά όσοι με κατηγορούν δεν έχουν επιχειρήματα, δεν λένε τίποτα. Δεν έχω διάθεση να προβώ σε μηνύσεις. Θα το αντέξω όσο κρατήσει και θα πάρω δύναμη από τα μόνα όπλα που διαθέτω: την αγάπη του κόσμου και τη γνώση. Ηδη σήμερα (σ.σ. χθες) στο σχολείο σχεδόν δεν έκανα μάθημα γιατί έρχονταν γονείς από το πρωί να μου εκφράσουν τη συμπαράστασή τους. Το ίδιο συνέβη και από τους μαθητές, το δεκαπενταμελές έχει ήδη εκδώσει ψήφισμα συμπαράστασης και τους ευχαριστώ».
Με ανακοίνωσή της η Ενωση Γονέων-Κηδεμόνων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Βέροιας παίρνει θέση στο θέμα και «καταδικάζει κατηγορηματικά τα φαινόμενα εξύβρισης και τρομοκράτησης εκπαιδευτικών που παρατηρήθηκαν εναντίον καθηγητών του 4ου Λυκείου Βέροιας από μερίδα γονέων αλλά και από άλλους κύκλους πέραν των σχολείων».
«Γυρίστε την πλάτη στα φασιστοειδή»
«Τις τελευταίες μέρες διακινούνται ανυπόγραφα καλέσματα που παρουσιάζουν μια ημερομηνία σαν μέρα καταλήψεων στα σχολεία με φασιστικό περιεχόμενο και συνθήματα μίσους. Τα συνθήματα που ακούσαμε, όπως για παράδειγμα «Η Μακεδονία είναι μία και ελληνική», ανοίγουν τον δρόμο για αλλαγή συνόρων και επιδιώκουν να καθοδηγήσουν τους μαθητές σε επικίνδυνα μονοπάτια αλυτρωτισμού.
Απέναντι στην προσπάθεια της κυβέρνησης να εδραιώσει τη Συμφωνία των Πρεσπών, που μόνο στόχο έχει τη συμμετοχή της γειτονικής χώρας στο ΝΑΤΟ και την Ε.Ε., αυτές οι φασιστικές δυνάμεις με τρομακτική ευκολία προσπαθούν να σπείρουν στους μαθητές ακραίες αλυτρωτικές και εθνικιστικές αντιλήψεις και διεκδικήσεις, αδιαφορώντας για τις συνέπειες που έχουν για τη χώρα και τον λαό μας.
Η ελπίδα βρίσκεται στην κοινή πάλη των λαών και της νεολαίας κόντρα σ’ αυτούς που βάζουν τους λαούς να σφάζονται, που είναι οι ίδιοι που φέρανε το σχολείο μας στην κατάσταση αυτή.
Καλούμε γονείς και μαθητές:
Να γυρίσουν χωρίς δεύτερη σκέψη την πλάτη στα φασιστοειδή που θέλουν να σπείρουν στα σχολεία και τις γειτονιές μας τις μισάνθρωπες, φασιστικές, δολοφονικές, σάπιες ιδέες τους και το ρατσιστικό τους δηλητήριο.
Να βροντοφωνάξουν όχι στη Συμφωνία των Πρεσπών που είναι επιζήμια και για τους δύο λαούς, καθώς βάζει τους ΝΑΤΟϊκούς φονιάδες των λαών να σουλατσάρουν με τις βάσεις τους στις χώρες μας.
Κοκονάς Θανάσης, πρόεδρος Ομοσπονδίας Ενώσεων Γονέων Περιφ. Κεντρ. Μακεδονίας»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.