9.2.19

Το ΠΑΜΕ/KKE στην Σάμο αγκαλιά με εργοδότες, εκκλησία, δεξιά και ακροδεξιά


Του Τάκη Γιαννόπουλου

Στην Σάμο στις 7 Φλεβάρη έγινε τοπική γενική απεργία με μαζική συμμετοχή στην συγκέντρωση και πορεία. Ανάλογη συγκέντρωση έγινε την ίδια μέρα στην Μυτιλήνη ενώ ετοιμάζεται κάτι παρόμοιο και στην Χίο.


Το κάλεσμα στην απεργία στην Σάμο υπέγραψαν οι παρακάτω 13 φορείς: Επιμελητήριο Σάμου, Εργατικό Κέντρο Νομού Σάμου, Νομαρχιακό Τμήμα Σάμου της ΑΔΕΔΥ, Εμπορικός Σύλλογος Σάμου, Εμπορικός Σύλλογος Καρλοβάσου, Δικηγορικός Σύλλογος Σάμου, Σύλλογος Εστίασης και Ψυχαγωγίας Σάμου, Ένωση Ξενοδόχων Σάμου, Σύλλογος Ενοικιαζομένων Δωματίων και Διαμερισμάτων Ν. Σάμου, Σύνδεσμος Τουριστικών και Ναυτιλιακών Πρακτόρων Σάμου, Οδοντιατρικός Σύλλογος Σάμου, Ιατρικός Σύλλογος Σάμου, Σύλλογος Πολυτέκνων Σάμου – Ικαρίας και Φούρνων.
Την πανσαμιακή απεργία στήριξαν η Περιφερειακή Ενότητα Σάμου, ο δήμος Σάμου, και η Ιερά Μητρόπολη Σάμου Ικαρίας και Φούρνων.
Στην Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΔΕΔΥ υπέρ της απεργίας ψήφισαν ΔΑΚΕ (ΝΔ) – ΠΑΣΚ (ΠΑΣΟΚ) – ΠΑΜΕ (ΚΚΕ) – ΜΕΤΑ (ΛΑΕ)

«Κοινωνική Συμμαχία»;

Το πρώτο πράγμα που προκαλεί εντύπωση στην σύνθεση αυτών που κάλεσαν στην απεργία είναι η συμπόρευση των δυνάμεων του ΠΑΜΕ/ΚΚΕ (στο Εργατικό Κέντρο Σάμου, στο Νομαρχιακό Τμήμα και στην ΕΕ της ΑΔΕΔΥ) με ξεκάθαρα εργοδοτικούς φορείς (πχ Ένωση Ξενοδόχων Σάμου), φορείς που ελέγχονται από την ΝΔ (πχ Δήμος και Περιφερειακή Ενότητα Σάμου), την Εκκλησία, φορείς και άτομα που έχουν διατυπώσει δημόσια ρατσιστικές θέσεις και βέβαια την ακροδεξιά οργάνωση ΣΑΜΟΣ SOS η οποία στήριξε δημόσια την κινητοποίηση.
Δηλαδή η ηγεσία του ΚΚΕ που αποφεύγει όπως ο διάβολος το λιβάνι οποιαδήποτε πιθανότητα όχι συνεργασίας αλλά ούτε καν κοινής πορείας με άλλες δυνάμεις της Αριστεράς, δεν έχει πρόβλημα να οργανώνει τοπική γενική απεργία με αντιδραστικές δυνάμεις που ταξικά ανήκουν στο κεφάλαιο σε ένα κρίσιμο θέμα που αφορά μετανάστες και πρόσφυγες εργάτες.
Μόλις λίγοι μήνες έχουν περάσει από τότε που το ΚΚΕ (ορθώς) κατήγγειλε την ΓΣΕΕ για την λεγόμενη «κοινωνική συμμαχία» με εργοδοτικούς φορείς, τώρα όμως φαίνεται ότι ακολουθεί τον ίδιο δρόμο στη Σάμο με αφορμή το προσφυγικό.

Χρειάζονται απαντήσεις

Προφανώς το στοίβαγμα των προσφύγων σε απάνθρωπες συνθήκες, στα hot spot και τα κέντρα κράτησης, στα νησιά και στην υπόλοιπη Ελλάδα, είναι ένα ζήτημα που χρειάζεται απάντηση. Πρόκειται για μια συνειδητή πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης, την οποία ακολουθεί και η ελληνική κυβέρνηση, να «κάνουμε αβίωτη» την ζωή των προσφύγων, για να τους αποτρέψουμε να έρχονται. Αυτή η πολιτική έχει ως θύματα τους ίδιους τους πρόσφυγες, που πνίγονται καθημερινά στη Μεσόγειο, ή ζουν σε άθλιες συνθήκες, αλλά και τους ντόπιους κατοίκους περιοχών όπου όλη αυτή η εξαθλίωση οδηγεί έναν αριθμό μεταναστών και προσφύγων στα χέρια κυκλωμάτων του εγκλήματος. Η πολιτική αυτή βέβαια δεν έχει κανένα πρακτικό αποτέλεσμα στη μείωση του αριθμού των αφίξεων, καθώς οι μετανάστες και οι πρόσφυγες που έρχονται το κάνουν γιατί οι χώρες τους είναι κατεστραμμένες ή αβίωτες, και άρα δεν θα τους σταματήσουν οι συνθήκες αυτές.
Το ερώτημα είναι πως πρέπει να απαντήσουμε σε μια τέτοια κατάσταση, και με ποιες συμμαχίες θα το κάνουμε αυτό.

Συνοδοιπόροι;

Το ΚΚΕ επικαλείται τα αιτήματα της κινητοποίησης για να δείξει ότι έπραξε ορθά. Πράγματι η ανακοίνωση του Εργατικού Κέντρου αποφεύγει την ρητορική που συνήθως χρησιμοποιούν οι υπόλοιποι διοργανωτές του συλλαλητηρίου. Ας δούμε όμως τι λένε αυτοί οι «συνοδοιπόροι» του ΚΚΕ.
  • Το Επιμελητήριο Σάμου είναι υπέρ των «κλειστών κέντρων» (δηλαδή στην ουσία φυλακών) ενώ αναφέρεται σε «λαθρομετανάστες» και σε «κατάχρηση φιλοξενίας». 
  • Ο Σύλλογος Εστίασης και Ψυχαγωγίας, περιλαμβάνει επιχειρήσεις που αρνούνται να εξυπηρετήσουν μετανάστες που μπαίνουν στα μαγαζιά εφαρμόζοντας καθεστώς απαρτχάιντ το 2019.
  • Ο πρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων, είχε μπλοκάρει τις προσπάθειες της Ύπατης Αρμοστείας για εκμίσθωση ξενοδοχείων αφήνοντας εκατοντάδες ανθρώπους να ξεπαγιάζουν στο hot spot. 
  • Ο αντιπεριφερειάρχης κ. Κατρακάζος είχε δηλώσει: «όχι σε κινήσεις που οδηγούν σε μόνιμη παραμονή. Και ποιες είναι αυτές οι κινήσεις; Να πάρουν παιδεία εδώ στη Σάμο, να πάνε σε ξενοδοχεία να μάθουμε να ζούμε με το ζόρι (…) με τους μετανάστες. Ε δεν θα μάθουμε. Δεν θα το δεχτούμε» και «οι ΜΚΟ διαταράσσουν την ειρήνη του τόπου».
  • Ο πρόεδρος των Μυτιληνιών κ. Ελευθερόγλου, δήλωσε ότι όποιος εργαζόμενος σε ΜΚΟ ή μετανάστης τολμήσει να πλησιάσει το χωριό θα έχει να αντιμετωπίσει τις καραμπίνες ομάδας που έχει φτιαχτεί για αυτόν τον σκοπό.
  • Ο μητροπολίτης Σάμου έγραφε το 2017 στον Πρωθυπουργό ότι η «εισροή μεταναστών γίνεται πλέον με τη μορφή επέλασης», ενώ η μητρόπολη είχε πάρει παλιότερα μέρος και σε εκδήλωση με τίτλο «θέλουμε τουρίστες, όχι λαθρομετανάστες». [τα παραπάνω στοιχεία είναι από ρεπορτάζ της Εφ.Συν. από κάτοικο του νησιού στις 6.2.2018 και παρά το γεγονός ότι το site του ΚΚΕ 902.gr έγραψε άρθρο-απάντηση σε αυτό, δεν τα διέψευσε]
Με αυτούς λοιπόν κάνει το ΚΚΕ «προοδευτική συμμαχία» για το προσφυγικό;

Καραμπινάτοι ακροδεξιοί

Για να μην μιλήσουμε για την ακροδεξιά κίνηση ΣΑΜΟΣ SOS που έβγαλε δημόσιο κάλεσμα συμμετοχής στην απεργία του ΚΚΕ. Η συγκεκριμένη ομάδα ζητάει μια Σάμο «καθαρή από πρόσφυγες» και «την απαλλαγή της χώρας και των νησιών της από τον μεταναστευτικό βρόγχο», μιλάει για «μεταναστευτική λαίλαπα», ενώ απαιτεί «την απελευθέρωση της πρωτεύουσας του νησιού μας, που βιώνει τις χειρότερες, τις πιο μαύρες μέρες της ιστορίας της».
Όποιος δίνει χώρο έκφρασης σε τέτοιες ομάδες πρέπει να γνωρίζει ότι βοηθάει στο να διογκωθεί το τέρας του ρατσισμού, του εθνικισμού και του φασισμού.
Δεν τα λέμε αυτά για να πούμε βέβαια ότι το ΚΚΕ έγινε ακροδεξιό κόμμα. Προφανώς και σε πολλά απ’ όσα λέει το ΚΚΕ για το προσφυγικό δεν θα διαφωνήσει κανείς στην Αριστερά. Όμως το ΚΚΕ, πιστεύοντας ότι αν μπει μπροστά σε μια ετερόκλητη κοινωνικά και πολιτικά συμμαχία θα κερδίσει εκλογικά, δίνει πάτημα στην άνοδο της ακροδεξιάς. Και αυτό φυσικά θα το πληρώσει η κοινωνία, η Αριστερά, και τα ίδια τα μέλη του ΚΚΕ.
Το ΣΑΜΟΣ SOS από τη δική του πλευρά, έχοντας βγάλει συμπεράσματα από την προηγούμενη εμπειρία του όταν προσπάθησε να οργανώσει αυτόνομες δράσεις (πχ τον Οκτώβρη του ’16 στην ανοιχτή εκδήλωση που κάλεσε και προκλήθηκαν αντιδράσεις), τώρα αλλάζει τακτική αφήνοντας το ΠΑΜΕ να βγει μπροστά προκειμένου να αποκτήσει ευρύτερο ακροατήριο και να φτιασιδώσει την αντιδραστική φύση του.

Για τα αιτήματα

Το ΚΚΕ στην κριτική που δέχεται απαντάει «μα τα αιτήματα της απεργίας είναι σωστά» και τα παραθέτει:
  • Να κλείσει το hοt spοt στη Σάμο και στα άλλα νησιά.
  • Να απεγκλωβιστούν oι πρόσφυγες και οι μετανάστες από το νησί. Να μεταφερθούν στην ηπειρωτική χώρα σε κέντρα με ανθρώπινες συνθήκες και από εκεί σε όποια χώρα επιθυμούν.
  • Να καταργηθεί η συμφωνία κυβέρνησης – ΕΕ – Τουρκίας που εγκλωβίζει αυτούς τους ανθρώπους στα νησιά μας».
Στην ανακοίνωση του Εργατικού Κέντρου βέβαια τα αιτήματα αυτά εξειδικεύονται ακόμα παραπάνω. Και στην ουσία καταλήγουν στο: α) να φύγουν όλοι οι πρόσφυγες από το νησί, και να μείνει μόνο ένας μικρός χώρος υποδοχής όπου θα κάθονται όσοι φτάνουν «για μικρό χρονικό διάστημα» β) να μεταφερθούν σε άλλες περιοχές της Ελλάδας, όπου θα μένουν πάλι σε «κέντρα», αλλά «με ανθρώπινες συνθήκες». γ) Να μην υπάρχουν υπηρεσίες ασύλου στο νησί. Φυσικά όλα αυτά συμπληρώνονται με την απαραίτητη κριτική στην ΕΕ και την κυβέρνηση.
Φυσικά συμφωνούμε να δοθούν ταξιδιωτικά έγγραφα στους μετανάστες και πρόσφυγες ώστε να μετακινηθούν στις χώρες που το επιθυμούν, αν και αυτό σήμερα δεν λύνει το πρόβλημα καθώς θα αντιμετωπίσουν στρατό και αστυνομία σε αυτές τις χώρες. 
Τα παραπάνω αιτήματα του ΚΚΕ όμως δεν συνιστούν «αριστερή απάντηση» στο προσφυγικό. 
Όσο οι πρόσφυγες μένουν σε «κέντρα» και όχι σε σπίτια εντός των πόλεων θα είναι απομονωμένοι και περιθωριοποιημένοι. Όσο οι τοπικοί φορείς αντιδρούν με το σκεπτικό «όχι εδώ, αλλά παραδίπλα» λύση δεν μπορεί να δοθεί. Όσο δεν υπάρχουν προτάσεις για την ένταξη των μεταναστών και των προσφύγων στην κοινωνία μέσω της εργασίας, της εκπαίδευσης, του πολιτισμού, θα αναπτύσσεται πάντα ρατσισμός. Όσο τα σύνορα των ευρωπαϊκών χωρών παραμένουν «φρούρια» και δεν υπάρχει μια αναλογική κατανομή των προσφύγων στις ευρωπαϊκές χώρες αυτοί θα στοιβάζονται στις χώρες υποδοχής. Και όσο δεν υπάρχει μια πανευρωπαϊκή συνεργασία και κοινή δράση κινημάτων, αντιρατσιστικών οργανώσεων και συνδικάτων που να πιέζουν προς αυτή την κατεύθυνση το πρόβλημα θα μεγαλώνει.
Γιατί το ΚΚΕ δεν έβαλε στην απεργία μια σειρά από τέτοια αιτήματα;

Με ποιους θα δώσουμε κοινό αγώνα;

Το ότι το προσφυγικό δεν μπορεί να λυθεί αν δεν σταματήσουν οι πόλεμοι, η στήριξη δικτατορικών καθεστώτων από τους ιμπεριαλιστές, και η αποικιοκρατική εκμετάλλευση των χωρών της Αφρικής, της Μέσης Ανατολής και της Ασίας πρέπει να θεωρηθεί δεδομένο.
Η μάχη όμως για την ανθρώπινη διαβίωση ντόπιων και μεταναστών πρέπει να δίνεται καθημερινά μέχρι να φτάσουμε στην ανατροπή του καπιταλισμού.
Το ΚΚΕ θα μπορούσε με την δύναμη που έχει να είχε βάλει μπροστά αιτήματα που να ενώνουν σε κοινό αγώνα ντόπιους, πρόσφυγες και μετανάστες. Θα μπορούσε να κάνει απεύθυνση για πανευρωπαϊκό συντονισμένο αγώνα ενάντια σε αυτές τις πολιτικές. Θα μπορούσε να οργανώσει τους πρόσφυγες στο hot spot της Σάμου ώστε να κατέβουν και αυτοί σε μια κινητοποίηση ενάντια στην κυβέρνηση.
Αντί για αυτό προτίμησε να οργανώσει μια «συμμαχία» με κομμάτια των εργοδοτών, με την τοπική αυτοδιοίκηση, με την εκκλησία, με την ακροδεξιά. Ότι και να έλεγαν τα «συμπληρωματικά» αιτήματα του ΚΚΕ, η αφίσα της απεργίας είχε τίτλο «Να κλείσει το hot spot» και γύρω από αυτό το αίτημα συσπειρώθηκε ότι πιο αντιδραστικό υπάρχει στο νησί.



Το ότι το ΚΚΕ έβαλε κάποια μετριοπαθή αιτήματα στην κινητοποίηση δεν μπορεί να αλλάξει τον χαρακτήρα της. Ακόμα και οι ακροδεξιοί του ΣΑΜΟΣ SOS δεν έχουν πρόβλημα να «πασπαλίζουν» τα ρατσιστικά τους αιτήματα με λίγο από «φιλανθρωπία», προκειμένου να χρυσώσουν το χάπι. Χαρακτηριστικά σε κείμενο τους αναφέρουν «θέλουμε καλύτερες συνθήκες  διαβίωσης και υγιεινής των προσφύγων και να επέλθει άμεσα η ειρήνη στην βασανισμένη πατρίδα τους!».

Να αντιστραφεί η εικόνα

Οι ρατσιστικές επιθέσεις, τα αυξημένα ποσοστά της Χρυσής Αυγής, οι «συμμαχίες» τοπικών φορέων ενάντια στους πρόσφυγες, δημιουργούν μια ζοφερή εικόνα.
Η εικόνα αυτή πρέπει να αντιστραφεί. Για να γίνει αυτό χρειάζεται συνεργασία της Αριστεράς, όλων των προοδευτικών ανθρώπων και συλλογικοτήτων, του αντιφασιστικού κινήματος. Με ενιαίο μέτωπο ενάντια στην ακροδεξιά, την Χρυσή Αυγή και τις μνημονιακές κυβερνήσεις και πολιτικές. Με άμεσα αιτήματα που να βελτιώνουν την ζωή των προσφύγων και των ντόπιων σε σύνδεση με την ανάγκη για αγώνα όχι μόνο ενάντια στον ιμπεριαλισμό και την συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας, αλλά στην ανατροπή του σάπιου καπιταλιστικού συστήματος. Του συστήματος που όταν χρειάζεται μετανάστες τους φέρνει μαζικά το ίδιο ακόμη και με σκλαβοπάζαρα, ενώ όταν δεν τους χρειάζεται χτίζει τείχη και τους χρησιμοποιεί σαν αποδιοπομπαίους τράγους για όλα τα δεινά που η δική του οικονομική κρίση προκαλεί.

4 σχόλια:

  1. Γιαννόπουλε σου στέλνουμε μηνύματα για το γήπεδο της ΑΕΚ και τα θεία πρόσημα
    και εσύ αντί να πεις όχι στο γήπεδο κράζεις την Εκκλησία.
    Δηλαδή αν στο σχολείο πει κάποιος σε έναν άλλον για το θρησκευτικό γήπεδο
    και πάει ο άλλος και γράψει στον τοίχο του σχολείου κάτι κατά της Εκκλησίας
    και μετά πει ναι στο γήπεδο αυτό(!) θα πούνε όλα τα παιδιά ότι είναι μάλλον
    χουλιγκάνος.
    Άσε που συνεργάζονται έτσι οι έχοντες εξουσία με την χρυσή αυγή και την δεξιά
    και αφήνουν να παρθούνε εκατομμύρια για να γίνει ένα θρησκευτικό γήπεδο και μετά για να προαχθούνε άλλες ομάδες την πέφτουν στην Εκκλησία.
    Το κράτος είναι ο μηχανισμός ταξικής κυριαρχίας των καπιταλιστών
    έλεγε ένας μεγάλος.
    Αυτοί οι καπιταλιστές δεν αναφέρονται απο το ξεκίνημα επειδή ίσως σχετίζονται στην Ελλάδα με προέδρους ομάδων τις οποίες συμπαθούνε αρκετοί..
    Αν κάποιος γράψει για αυτούς τους καπιταλιστές τότε ίσως θεωρηθεί ότι το κράτος αβαντάρει και τις ομάδες αυτές.
    Στο ποδόσφαιρo όμως πολλά παιδιά λένε το αντίθετο απο ότι στην πολιτική:
    Υποστηρίζουν τους προέδρους άρα και τους καπιταλιστές αυτούς και μάλιστα λένε ότι η χ αντίπαλη ομάδα ευνοείται.
    Αν στην πολιτική όμως αναγραφόταν ποιοί καπιταλιστές-πρόεδροι είναι τα όργανα εξυπηρέτησης του ''αστικού κράτους'' τότε θα θεωρούσαν κάποιοι και σωστά ότι θα ευνοείται και η ομάδα αυτή.Και σωστά.
    Έτσι δεν γράφουνε κάποιοι τίποτα για καπιταλιστές-προέδρους του Ολυμπιακού (και του Παναθηναικού) και συγχρόνως την πέφτουν στην Εκκλησία για να προαχθούνε άλλες ομάδες .
    Και έτσι εξωραίζεται κιόλας και η διαφθορά του ποδοσφαίρου και το καθεστώς που συγκυβέρνησε- αυτό των ομάδων,πχ Κόκκαλης.
    Συγχρόνως αφήνεται να γίνει θεία η ΑΕΚ και την πέφτουν στην Εκκλησία(!) για να προκαλέσουν τραύματα στους αριστερούς κλπ που υποστηρίζουν την ΑΕΚ οι υποτιθέμενοι σύντροφοι και συγχρόνως συνεργάζονται με την δεξιά και την χρ.αυγή στο θέμα του γηπέδου και ενώ είχανε μάλιστα σε περιφέρειες μια εξουσία άνθρωποι του ξεκινήματος.Το ότι δεν μιλάνε κάποιοι για το ζήτημα του γηπέδου και των θείων προσήμων δεν σημαίνει ΄οτι αν είχανε εξουσία ότι δεν θα μιλούσανε(!).
    Επίσης όταν κάποιοι πχ του ξεκινήματος δεν μιλάνε για καπιταλιστές ομάδων(εκτός ΑΕΚ και εκεί για 3 στρέμματα απο τα 480) τότε
    δεν παρεμποδίζουν τις κινήσεις διαφόρων του ΟΣΦΠ και του ΠΑΟ
    αλλά κλείνουν τα μάτια και συγχρόνως παρεμποδίζουν άλλες ομάδες,αντιπάλους
    της ΑΕΚ.
    Την ίδια στιγμή του ΟΣΦΠ είναι ακροδεξιός ο πρόεδρος στο βόλει
    και διεφθαρμένος πρόσφατα καταδικασμένος και στα μαλακά σε ένα απο τα μεγαλύτερα σκάνδαλα. Για το παραδικαστικό γράψτε τίποτα αν είναι..
    Που κολλάνε και παπάδες εκεί,πράκτορες και πολλοί άλλοι
    apopseis.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Να μην προσθέσω βέβαια ότι ενώ υπάρχουν μηνύματα για κουφές παρακολουθήσεις πολλές εκ των οποίων με άγρια πρόσημα, ψηφιακού τύπου,τηλεφωνικού,
    παρεμβολών,κινητού ,σύνθετες πράξεις και διάφορα άλλα που δεν θέλω τώρα να επεκταθώ ο Γιαννόπουλος ενώ άλλοι σταματάνε να μιλάνε για το άλσος(3 απο τα 480 στρ) αυτός δεν λέει ούτε για το οικόπεδο της ερασ.τίποτα(που έχανε η ΑΕΚ τότε και για 49 χρόνια-τώρα λέει ο Μελ ότι θα ανήκει στην ερασ) και συγχρόνως κάνουν αντικρίστμας πάρτυ διάφοροι του ξεκινήματος και ο Γιαννόπουλος συνεχίζει να μιλά για άλλα ντι άλλων μέχρι να έρθει η πληροφορία για τα 3 στρέμματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Και κάτι για την ΕΥΠ και τον σύριζα.
    https://europost.gr/ragkoysis-mpistis-tzoymakas-moyzelis-liakos-kai-mosialos-apo-to-politiko-perivallon-g-papandreoy-k-simiti-sta-chartia-toy-tsipra-gia-ton-anaschimatismo-tis-kyvernisis/?fbclid=IwAR3iQSQuTwRrw_gRDzsYVsR0KNzSlqNVU2B7qDY9eMyWljKc_12tAHRZobY

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. *Παρακολουθήσεις εννοώ και για το θέμα του ότι στέλνω αντιθρ.μηνύματα για το γήπεδο της ΑΕΚ και χρησιμοποιούνε υποκλοπές ,ψηφιακούς φούρνους,
    κλικ κλακ στο κινητό μετά απο ιμέιλ για το θέμα σε οργανώσεις και άλλα πολλά (εκπορευόμενα απο σύριζα/Τσίπρα/κάποια ηγετική ομάδα)που δείχνουν ένα χουλιγκανικό ποιόν του Τσίπρα και άλλων(πχ Ρουμπάτη).
    Και διάφορες οργανώσεις σταματάνε να λένε ότιδήποτε μετά απο την ενημέρωση αυτή(πάλι μέσω ιμέιλ) ενώ κάποιοι άλλοι που περιγράφω παραπάνω συνεχίζουν..
    Ελπίζω να μην τους πείραξε που θα φαινότανε σαν ριγμένη η ΑΕΚ και όχι ως
    κερδισμένη έτσι.
    Επίσης πως προκύπτει αν δεν το κάνουνε κατά της ΑΕΚ κάποιοι στο ξεκίνημα
    να έχουν ως άποψη να είναι το γήπεδο του ΟΣΦΠ,ΠΑΟ ΠΑΟΚ κτλ
    θρησκευτικό και συγχρόνως να αποθρησκευτικοποιηθεί η χώρα.
    Αυτό πάει και στο σύριζα σαν ερώτημα και αφού βλέπουνε ότι πολλοί οπαδοί
    έχουνε κάνει τα ίδια στις οργανώσεις(δίχως τους ''φούρνους'') ,σιωπούνε.
    Άλλωστε σου λένε ποιός θα καταλάβει ΄οτι το βάρος της εξουσίας
    δημιουργεί υποχρεώσεις. Επιπρόσθετα όσοι το βλέπουν όλο αυτό απο έξω
    γελάνε αφού ούτε μία στο εκατομμύριο δεν θα υπήρχε να τους κάνανε κρούση
    για όλα αυτά και να λέγανε ναι στα θεία πρόσημα και τα άλλα.
    Και μπροστά στους συντρόφους τους.

    ** Οι παρακολουθήσεις λαμβάνουν χώρα με
    ποσοστό 65 τοις εκατό λόγω πολιτ.θέσεων-διαφωνιών μου με πεπραγμένα της κυβέρνησης και 10-15-20 τοις εκατό λόγω του γηπέδου αλλά όταν είχα στείλει
    τότε τα ιμέιλ για όλα αυτά ήτανε μεγαλύτερο το δεύτερο ποσοστό τουλάχιστον πάνω απο δέκα και φυσικά όταν στέλνεις αντιθρησκ μηνύματα
    για το γήπεδο και σου κάνουν κλικ κλακ στο κινητό για εκείνες τις στιγμές τι ποσοστό να βάλω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή