3.2.19

Πως προσπαθούν να βάλουν το εθνικιστικό δηλητήριο μέσα στα σχολεία


Γράφει: Γιώργος Λιγουριώτης

Την τελευταία περίοδο μαθητές και καθηγητές έχουν μπει στο στόχαστρο εθνικιστικών και ακροδεξιών δυνάμεων. Με αφορμή τα λεγόμενα «εθνικά θέματα» όπως το Μακεδονικό, το θέμα της Β. Ηπείρου μετά τη συμπλοκή του εθνικιστή Κατσίφα με την αλβανική αστυνομία ή το προσφυγικό, προσπαθούν να διεισδύσουν μέσα στα σχολεία προκειμένου να σπείρουν το εθνικιστικό τους δηλητήριο.


Οι εθνικιστικές καταλήψεις τον περασμένο Νοέμβρη ήταν η πρώτη οργανωμένη κίνηση των εθνικιστών να εκμεταλλευτούν αυτά τα γεγονότα και την σύγχυση που επικρατεί μέσα στους μαθητές για δικό τους πολιτικό όφελος, καθώς σε πολλές περιπτώσεις οι καταλήψεις αυτές υποκινούνταν από τη Χρυσή Αυγή και άλλες φασιστικές οργανώσεις.
Τελευταία βλέπουμε μερικά ακόμα τέτοια περιστατικά μέσα στους εκπαιδευτικούς χώρους.

Στοχοποίηση καθηγητή στην Ξάνθη από μέλη της Χρυσής Αυγής

Χαρακτηριστική είναι η στοχοποίηση του εκπαιδευτικού Θανάση Παπασταθοπούλου στην Ξάνθη. Όπως ο ίδιος αποκάλυψε μέσα από το λογαριασμό του στο facebook, στο σχολείο που διδάσκει, μέλη της Χρυσής Αυγής γέμισαν τους τοίχους με χυδαία συνθήματα φασιστικού περιεχομένου, γράφοντας ταυτόχρονα και απειλές κατά προοδευτικών καθηγητών που εκφράζουν ανοιχτά διαφορετικές απόψεις.
Την επόμενη μέρα σε συνέντευξή του δήλωσε
«Δυστυχώς αυτή την εποχή έχουν αρχίσει να πληθαίνουν τέτοιου είδους περιστατικά στη χώρα, πρώτα με την υπόθεση Κατσίφα και μετά με το Μακεδονικό και τη Συμφωνία των Πρεσπών. Ήρθε η ώρα να συμβεί κάτι τέτοιο και στο δικό μας σχολείο που αποτελεί υπόδειγμα καθώς υπάρχουν πολλά παιδιά μουσουλμανικής καταγωγής, τα οποία συνυπάρχουν αρμονικά με τα υπόλοιπα παιδιά»

Η δασκάλα που διδάσκει το μίσος

Την ημέρα ψήφισης της Συμφωνίας των Πρεσπών, μια δασκάλα δημοτικού στη Δυτική Θεσσαλονίκη, μοίρασε στους 12χρονους μαθητές της φυλλάδια σχετικά με το ζήτημα του Μακεδονικού.
Το συγκεκριμένο φυλλάδιο ήταν γεμάτο με εθνικιστικές και μισαλλόδοξες αναφορές, και αν σκεφτεί κανείς ότι το φυλλάδιο αυτό απευθυνόταν σε παιδιά της ΣΤ’ Δημοτικού, κάνει το γεγονός ακόμα πιο ανατριχιαστικό.
Η κίνηση της δασκάλας που εκμεταλλεύτηκε τη θέση της για να προβάλλει τη ρητορική μίσους, είχε σαν αποτέλεσμα να διαταχθεί Ένορκη Διοικητική Εξέταση.
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Ελλάδας «…καταδικάζει απερίφραστα τη διανομή φυλλαδίων με ακραίο εθνικιστικό, ρατσιστικό και μισαλλόδοξο περιεχόμενο σχετικά με τη συμφωνία των Πρεσπών και το λεγόμενο “Μακεδονικό ζήτημα”, σε 12χρονα παιδιά εν ώρα μαθήματος…»

Επίθεση σε εκπαιδευτικούς για τα προσφυγόπουλα

Την Δευτέρα 28 Γενάρη, κατά τη διάρκεια γενικής συνέλευσης των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων της Σάμου, σχετικά με τη λειτουργία των Δομών Υποδοχής και Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΔΕΥΠ), εκπαιδευτικοί δέχτηκαν επίθεση από μια ομάδα γονέων, όταν ζήτησαν τον λόγο για να τοποθετηθούν επί του θέματος.
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών, αναφέρει ότι κατά τη διάρκεια της συνέλευσης 
«…ακούστηκαν, από κάποιες φωνές, ρατσιστικές και ξενοφοβικές απόψεις, οι οποίες μάλιστα κατέληξαν σε λεκτικές, και όχι μόνο, επιθέσεις σε όσους είχαν αντίθετη άποψη.
Χαρακτηριστική είναι η επίθεση που δέχτηκαν δάσκαλοι και καθηγητές που ζήτησαν να τοποθετηθούν για το ζήτημα αυτό. Συγκεκριμένα αφαιρέθηκε βίαια το μικρόφωνο από εκπαιδευτικό – μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σάμου, όταν μαζί με άλλους εκπαιδευτικούς που βρίσκονταν εκεί, άρχισε να διαβάζει το ψήφισμα Γενικής Συνέλευσης του σωματείου, με τίτλο “Μόρφωση για όλα τα παιδιά”, το οποίο τελικά δεν επιτράπηκε να αναγνωσθεί. Με γιουχαρίσματα και φωνές έγινε και η τοποθέτηση της εκπροσώπου της ΕΛΜΕ Σάμου, η οποία με μεγάλη δυσκολία ολοκληρώθηκε».
Αξίζει να σημειώσει κανείς την πρόταση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων που ψηφίστηκε από τη συγκεκριμένη συνέλευση:
«…Καλούμε όλους τους γονείς και τους κηδεμόνες όλων των σχολείων του πολύπαθου νησιού μας στο δίκαιο αγώνα για τα δικαιώματα όλων των παιδιών ανεξαρτήτως χρώματος και φυλής γιατί η λύση είναι ΝΑΙ στην εκπαίδευση με τη δημιουργία μιας εκπαιδευτικής μονάδας για τα προσφυγοπούλα ΕΚΤΟΣ των σχολικών κτιρίων μας για να λειτουργήσουν απρόσκοπτα τα προγράμματα εκπαίδευσης χωρίς να διαταραχθούν οι μαθητικές κοινότητες μας, που ήδη αντιμετωπίζουν σοβαρά και ανυπέρβλητα προβλήματα κτιριακά και μη».
Με άλλα λόγια, ο συγκεκριμένος σύλλογος γονέων δεν έχει πρόβλημα να μορφωθούν παιδιά άλλου χρώματος και φυλής, αρκεί αυτό να γίνει μακριά από τα δικά τους παιδιά. Αυτή ακριβώς είναι η λογική των «γκέτο», που όχι μόνο δεν βοηθούν τα προσφυγόπουλα να ενταχτούν στο κοινωνικό σύνολο, αλλά στην ουσία προωθεί τις διακρίσεις και τους διαχωρισμούς που δημιουργούν καχυποψία και εντάσεις μεταξύ «ντόπιων» και «ξένων».

Κοινός αγώνας μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων κατά του φασισμού

Τα πιο πάνω περιστατικά δεν αποτυπώνουν το γενικό κλίμα που επικρατεί στη πλειοψηφία των σχολείων, αλλά κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου που ελλοχεύει στην περίπτωση που δεν δράσουμε άμεσα.
Πρέπει να σημειώσουμε ότι αυτές οι προκλήσεις δεν έχουν μείνει αναπάντητες. Ενδεικτική ήταν η αντιφασιστική μαθητική κινητοποίηση στις 29 Νοέμβρη καθώς έδειξε ότι η μεγαλύτερη μερίδα των μαθητών γύρισε την πλάτη στις εθνικιστικές καταλήψεις στέλνοντας ένα ηχηρό μήνυμα ενάντια στο φασισμό.
Από την άλλη, αξίζει να σταθούμε στο γεγονός ότι οι φασίστες και οι ακροδεξιοί δεν δίνουν καμία σημασία στις πραγματικές ανάγκες των μαθητών. Δεν τους ενδιαφέρει η έλλειψη καθηγητών, ούτε το νέο νομοσχέδιο για την παιδεία. Το μόνο που κάνουν είναι να αποπροσανατολίζουν τους μαθητές κάτω από τον μανδύα του «πατριωτισμού» με σκοπό να ενισχύσουν τις δυνάμεις τους.
Για να καταπολεμηθεί ο φασισμός και να χτυπηθεί η άνοδος του εθνικιστικού κλίματος στα σχολεία, πρέπει από κοινού εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς και σχολικό προσωπικό να προχωρήσουν στη συγκρότηση ενός ενωτικού και μαζικού πανεκπαιδευτικού μετώπου. Μετώπου που σαν στόχο θα έχει τον σχεδιασμό δράσεων σε πολλά επίπεδα (κινητοποιήσεις, προβολές, συναυλίες κτλ) ώστε να απομονωθούν οι φασιστικές δυνάμεις που προσπαθούν να παρέμβουν μέσα στα σχολεία.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου