23.1.19

Οι μάρτυρες καταρρίπτουν τα σοφίσματα του Αμβρόσιου

Με τις καταθέσεις των εννιά μαρτύρων της Πολιτικής Αγωγής, μελών της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας, που αποδομούν τους υπερασπιστικούς ισχυρισμούς του μητροπολίτη Αμβρόσιου και με προκλητικές ακρότητες της υπεράσπισης διεξάγεται στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αιγίου η δίκη σε δεύτερο βαθμό του μητροπολίτη Καλαβρύτων και Αιγίου.

Ο Αμβρόσιος κατηγορείται για δημόσια υποκίνηση σε ρατσιστική βία ή μίσος και κατάχρηση εκκλησιαστικού αξιώματος σχετικά με ομοφοβικό κείμενό που είχε δημοσιεύσει τον Δεκέμβριο του 2015 στην ιστοσελίδα του υπό τον τίτλο ««ΑΠΟΒΡΑΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΗΚΩΣΑΝ ΚΕΦΑΛΙ! Ας μιλήσουμε έξω από τα δόντια ΦΤΥΣΤΕ ΤΟΥΣ».
Στη δίκη δίνει το παρών ο μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ, γνωστός για εμπρηστικά και ακραία ομοφοβικά κηρύγματα.

«Φράσεις που προτρέπουν σε βία»

Οι μάρτυρες Πολιτικής Αγωγής σε ερώτηση της έδρας αν το επίδικο κείμενο του μητροπολίτη αφορά μόνο τους πολιτικούς (σ.σ. όπως είχε κρίνει η πρωτόδικη αθωωτική απόφαση) είπαν ότι αφορά κυρίως τους ομοφυλόφιλους ή ότι αναφέρεται σε ομοφυλόφιλους πολιτικούς, τους οποίους άλλωστε αποκαλεί μικρή μειοψηφία μέσα στη Βουλή και άρα δεν συμπίπτουν με αυτούς που ψήφισαν το σύμφωνο συμβίωσης, το οποίο ψηφίστηκε από την πλειοψηφία των βουλευτών.
Είπαν συγκεκριμένα ότι οι φράσεις που χρησιμοποίησε ο μητροπολίτης -όπως «εκτρώματα»- είναι φράσεις που αποδίδονται συνήθως σε ομοφυλόφιλους και όχι σε πολιτικούς και ότι προτρέπουν σε κοινωνική απομόνωση και βία.
Ανέφεραν επίσης ότι τόσο οι ίδιοι όσο και άλλα μέλη της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας έχουν υποστεί σωματική και λεκτική κακοποίηση παρόμοια με αυτή στην οποία προτρέπει ο μητροπολίτης.
Στη συνέχεια σημείωσαν ότι κανείς στον Τύπο ή στο κοινωνικό τους περιβάλλον δεν έχει ερμηνεύσει ότι το κείμενο στρέφεται εναντίον πολιτικών, αλλά πως όλοι έχουν καταλάβει ότι στρέφεται εναντίον των ομοφυλόφιλων, όπως άλλωστε και άλλα κείμενα του μητροπολίτη που είχαν παρόμοια φρασεολογία αν και δεν είχαν αφορμή το σύμφωνο συμβίωσης.
Ακόμα και στη διαμάχη που ξέσπασε μεταξύ ιεραρχών με αφορμή το κείμενο του μητροπολίτη Αμβρόσιου -το οποίο καταδίκασε και ο πρόσφατα εκλιπών μητροπολίτης Σιατίστης Παύλος- θεωρήθηκε αυτονόητο ότι το αντικείμενο διαμάχης ήταν η στάση του μητροπολίτη για τους ομοφυλόφιλους και πως πουθενά δεν αναφέρθηκαν σ' αυτό οι πολιτικοί.

Ακρότητες

Στις πρώτες απόπειρες της υπεράσπισης να μετατρέψει και πάλι τη δίκη σε δίκη των ομοφυλόφιλων, με ερωτήσεις όπως «κουνιέστε στον δρόμο;» ή «αυτό που απορρέει από την ιδιότητα της ομοφυλοφιλίας είναι προσβολή;» ή «πώς πολλαπλασιάζονται οι ομοφυλόφιλοι αφού δεν γεννάνε;», αντέδρασε έντονα η Πολιτική Αγωγή ζητώντας από το δικαστήριο να προστατεύσει την τιμή των μαρτύρων, όπως αρμόζει σε ευρωπαϊκό δικαστήριο.
Αναφερόμενος στη φράση «αν είχα όπλο θα το χρησιμοποιούσα» που είχε διατυπώσει ο Αμβρόσιος κατά την πρώτη εκδίκαση της υπόθεσης, μάρτυρας Πολιτικής Αγωγής είπε ότι η απειλή αφορούσε σαφώς τους ομοφυλόφιλους, με την υπεράσπιση να ρωτάει: «Δηλαδή θέλετε να πείτε ότι στην Αμερική ή στην Ελβετία, όπου επιτρέπεται η οπλοχρησία, σκοτώνουν τους ομοφυλόφιλους;» Προφανώς η υπεράσπιση δεν έχει ακούσει για τα εκατοντάδες θύματα τρανσφοβικής και ομοφοβικής βίας ή για την πολύνεκρη επίθεση σε γκέι μπαρ στο Ορλάντο των ΗΠΑ ή για τη δολοφονία του φοιτητή Μάθιου Σέπαρντ, ένα από τα πιο γνωστά θύματα τρανσφοβικής βίας.
Θυμίζουμε ότι πρωτοδίκως ο μητροπολίτης Αμβρόσιος είχε αθωωθεί καθώς η έδρα είχε κάνει δεκτή την εισαγγελική πρόταση, σύμφωνα με την οποία φράσεις του μητροπολίτη όπως «φτύστε τους! αποδοκιμάστε τους! μην τους αφήνετε να σηκώνουν κεφάλι! είναι επικίνδυνοι!» δεν μπορούν να χαρακτηριστούν επικίνδυνες για υποκίνηση βίας ή μίσους κατά των ομοφυλοφίλων. Είχε κάνει επίσης δεκτό τον ισχυρισμό του κατηγορούμενου ότι δεν εννοούσε τους ομοφυλόφιλους αλλά τους πολιτικούς που ψήφισαν το σύμφωνο συμβίωσης (βλ. «Ο Αμβρόσιος ξανά στο σκαμνί για το κήρυγμα μίσους», Εφ.Συν.»).
* Οι καταθέσεις των μαρτύρων Πολιτικής Αγωγής ολοκληρώθηκαν και η δίκη έχει διακοπεί για λίγο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου