19.12.18

Δέκα λιμάνια σε ιδιώτες τον επόμενο μήνα

Έως τις αρχές του Γενάρη θα έχει ψηφιστεί στη Βουλή η νομοθετική ρύθμιση που αφορά στην ιδιωτικοποίηση με τη μέθοδο της παραχώρησης άλλων 10 μεγάλων λιμανιών της χώρας, της Αλεξανδρούπολης, του Βόλου, της Ελευσίνας, της Ηγουμενίτσας, του Ηρακλείου, της Καβάλας, της Κέρκυρας, του Λαυρίου, της Πάτρας και της Ραφήνας.


Η ιδιωτικοποίησή τους είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να προχωρήσει η μετατροπή της χώρας σε ενεργειακό και κόμβο συνδυασμένων μεταφορών, αξίωση που προβάλλει η εγχώρια αστική τάξη για να αναβαθμίσει το ρόλο και τα επιχειρηματικά της σχέδια στην ευρύτερη περιοχή, όπου μαίνονται οι επικίνδυνοι για τους λαούς ανταγωνισμοί. Και αυτό γιατί το κάθε ένα από αυτά παίζει και έναν ξεχωριστό γεωστρατηγικό ρόλο στις συνδυασμένες μεταφορές, σε αγωγούς κ.λπ.


Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης για το οποίο με κάθε ευκαιρία δηλώνουν το ενδιαφέρον τους οι ΗΠΑ και στο οποίο ήταν αφιερωμένο και το συνέδριο που διοργανώθηκε το περασμένο Σάββατο από την ΓΑΙΟΣΕ, σε συνεργασία με τον δήμο Αλεξανδρούπολης, τον Οργανισμό Λιμένα Αλεξανδρούπολης και το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Μιλώντας στο συνέδριο αυτό η υφυπουργός Μακεδονίας – Θράκης, Κ. Νοτοπούλου, αναφέρθηκε στη γεωστρατηγική σημασία που έχει για το κεφάλαιο το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και σημείωσε ότι «κατέχει σημαντική θέση» στην «ενεργειακή πολιτική» της κυβέρνησης και στο «νέο περιβάλλον» που δημιουργείται με την «ολοκλήρωση σχεδόν του αγωγού TAP, την πρόσφατη έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατασκευής του IGB, την έναρξη συζητήσεων για την κατασκευή αγωγού που θα ενώνει την πόλη των Σκοπίων με τη Θεσσαλονίκη, αλλά και στην προετοιμασία εκκίνησης του EastMed, ενός φιλόδοξου έργου με μεγάλη στρατηγική σημασία για την περιοχή».
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΓΑΙΟΣΕ, Θ. Σχίζας, κάνοντας ακόμα πιο ξεκάθαρο ότι τα σχέδια για «αναβάθμιση» της αστικής τάξης πηγαίνουν χέρι – χέρι με την όξυνση των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών, αναφέρθηκε στις δομές υποστήριξης του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, όπως η διαμόρφωση εμπορευματικού, αλλά και ενεργειακού κέντρου, εκτιμώντας ότι «η Αλεξανδρούπολη έχει υψηλότερη γεωστρατηγική σημασία από άλλες περιοχές της Τουρκίας. Το σημαντικό είναι ότι βρίσκεται εκτός Βοσπόρου και Δαρδανελίων με ό,τι αυτό συνεπάγεται και αν ολοκληρωθεί η σιδηροδρομική Εγνατία η ίδια η Αλεξανδρούπολη αποκτά μεγάλο πλεονέκτημα σε σχέση με τους γείτονες».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου