27.11.18

Απειλές και επιθέσεις σε εκπαιδευτικούς από ακροδεξιούς - φασιστικούς κύκλους


Συντονισμένες κινήσεις φαίνεται πως πραγματοποιούνται στα σχολεία από ακροδεξιούς - φασιστικούς κύκλους και αυτό επιβεβαιώνουν πέρα από το θέμα των ημερών («εθνικιστικές καταλήψεις») και οι διάφορες επιθέσεις που δέχονται εκπαιδευτικοί από «γονείς».

Σύμφωνα με καταγγελία του Εκπαιδευτικού Ομίλου Ημαθίας, ωμή και προκλητική επίθεση έχουν εξαπολύσει εθνικιστικοί και φασιστικοί κύκλοι εναντίον δύο εκπαιδευτικών του 4ου ΓΕ.Λ Βέροιας (απειλώντας ακόμη και τη σωματική ακεραιότητα του ενός), με αφορμή τη σθεναρή τους στάση απέναντι στα εθνικιστικά μαθητικά συλλαλητήρια που επιχειρούν να υποκινήσουν για το «Μακεδονικό ζήτημα».

Οι κύκλοι αυτοί χρησιμοποιούν ως πρόσχημα το Μακεδονικό και επιδίδονται σε μια πατριδοκαπηλία, με συνθήματα κενά από διεκδικήσεις δικαιωμάτων, αλλά γεμάτα μίσος. Με τρομακτική πίεση προσπαθούν να σπείρουν στη νεολαία ακραίες αλυτρωτικές και εθνικιστικές αντιλήψεις και διεκδικήσεις, αδιαφορώντας για τις συνέπειες που μπορούν να έχουν για τη χώρα και τον λαό μας. Τα συνθήματα που ακούγονται είναι συνθήματα που ανοίγουν το δρόμο για αλλαγή συνόρων και προσπάθεια να καθοδηγήσουν μαθητές σε επικίνδυνα μονοπάτια αλυτρωτισμού.

Σύμφωνα με άλλη ανακοίνωση του Ανεξάρτητου Συνδυασμού Εκπαιδευτικών Βέροιας, «στο παρελθόν η κυριαρχία τέτοιων αντιλήψεων επέφερε δεινά και για τη χώρα και για τον λαό μας. Αντί για την προώθηση των ιδεών για τη φιλία και την αλληλεγγύη μεταξύ των λαών, για τη συνεργασία για το κοινό συμφέρον καλλιεργούν το μίσος και τον πόλεμο μεταξύ των φτωχών. Ο χειρότερος αποδεδειγμένα εχθρός μας είναι ο εθνικισμός και οι αλυτρωτικές απαιτήσεις, από όποιους κι αν καλλιεργούνται και προωθούνται. Χρέος μας είναι να συνεργαστούμε με τους λαούς όλων των χωρών και να εμποδίσουμε την ανάπτυξη τους».

Ποιοι είναι όμως αυτοί που προωθούν τέτοιες αντιλήψεις; Οι απόντες των κοινωνικών αγώνων σε παιδεία και κοινωνία, οι συκοφάντες των εκπαιδευτικών, οι εχθροί των αγώνων του εκπαιδευτικού κινήματος, που απαιτούν σταθερά ΜΑΤ και εισαγγελέα όταν πρόκειται για μαθητικές καταλήψεις για σοβαρά προβλήματα των μαθητών και των σχολείων! Που βρίσκονταν το προηγούμενο διάστημα που η σχολική κοινότητα ζητούσε λύσεις σε μια σειρά προβλήματα όπως οι ελλείψεις δασκάλων και καθηγητών, τα διδακτικά κενά, οι υλικοτεχνικές υποδομές, η μεταφορά των μαθητών, τα ολιγομελή τμήματα στα ΕΠΑΛ, η γενικότερη δομή της εκπαίδευσης, κ.ά.;

Η ιστορία λένε επαναλαμβάνεται. Την πρώτη φορά σαν τραγωδία, τη δεύτερη σαν φάρσα. Έτσι και σήμερα υφίστανται όλες οι γενεσιουργές αιτίες που εκτρέφουν το φίδι του φασισμού, οικονομική κρίση και εξάπλωση της φτώχειας, συνδυασμένες με μια υφέρπουσα ανεκτικότητα απέναντί του(κωλυσιεργία της δίκης της Χρυσής Αυγής, ποινικοποίηση της αντίστασης απέναντι της κλπ).
Στην Αθήνα και τα Χανιά

Σύμφωνα με άλλη καταγγελία του συλλόγου εκπαιδευτικών Π.Ε. Χανίων, υπήρξαν περιστατικά φασιστών που παρενόχλησαν εκπαιδευτικούς στα σχολεία.

Εδώ να τονίσουμε πως η εν λόγω καταγγελία έρχεται στη δημοσιότητα πλάι με την ανακοίνωση του Συλλόγου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «ο Αριστοτέλης» για τις επιθέσεις που πραγματοποιούν διάφοροι ακροδεξιοί κύκλοι όπως η φασιστική εφημερίδα Στόχος, ο Θάνος Τζήμερος ενάντια στην εκπαιδευτική κοινότητα και στον εορτασμό του Πολυτεχνείου.

Όπως τονίζει μέσω της ανακοίνωσής του ο σύλλογος, «υπήρξαν περιπτώσεις που γονείς συμπεριφερόμενοι απαξιωτικά προς τους εκπαιδευτικούς προσπάθησαν να τους «ανακρίνουν» με ύφος ανακριτή της χούντας, μέσα στο χώρο του σχολείου, για τις απόψεις τους για την εξέγερση του Πολυτεχνείου «προκειμένου να αφήνουν τα παιδιά τους να έρχονται στη γιορτή».

Τι ακόμα σημειώνει η ανακοίνωση του συλλόγου για αυτά τα περιστατικά:

Οι καταστάσεις αυτές ενθαρρύνονται από τη στάση πολιτικών προσώπων όταν φτάνουν να ταυτίζονται με τις απόψεις της Χρυσής Αυγής για αμφισβήτηση των νεκρών του Πολυτεχνείου. Βρίσκουν γόνιμο έδαφος όταν «συνδικαλιστές» της ΔΑΚΕ, όπως στην ΕΛΜΕ Λέσβου και αλλού προβάλλουν ακροδεξιές και ανοιχτά ρατσιστικές απόψεις.

Η δημοκρατία στην εκπαίδευση, η παιδαγωγική ελευθερία, η δυνατότητα των εκπαιδευτικών να μορφώσουν τα παιδιά απερίσπαστοι από έξωθεν παρεμβάσεις ιδεοληπτικού φρονηματισμού δεν κινδυνεύουν όσο οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές δεν σκύβουν το κεφάλι, δεν τρομοκρατούνται.

Συντάκτης: 
Χρήστος Κάτσικας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου