20.10.18

Εισαγγελική έρευνα για σχολικό εκφοβισμό σε προσφυγόπουλο

Το ενδεχόμενο να υπήρξε θύμα ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού ο 11χρονος μαθητής από τη Συρία που τραυμάτισε ελαφρά με λεπίδα ξύστρας 9χρονο Ελληνόπουλο σε Δημοτικό Σχολείο της ανατολικής Θεσσαλονίκης ερευνά η Εισαγγελία Πρωτοδικών με παραγγελία που έδωσε χθες ο προϊστάμενος Στέφανος Ζαρκαντζιάς.
Προηγήθηκε η δημόσια καταγγελία πατέρα, του οποίου η κόρη φοιτά στο ίδιο Δημοτικό Σχολείο της περιοχής Χαριλάου, σύμφωνα την οποία ο 11χρονος μαθητής από τη Συρία υφίστατο καθημερινό εκφοβισμό από συμμαθητές και οι εκπαιδευτικοί αδιαφορούσαν. Οπως ανέφερε σε ανάρτησή του σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης (Facebook), το αγόρι «το δέρνανε κάθε μέρα στο σχολείο» και την ημέρα που συνέβη το περιστατικό «απείλησαν ότι θα το σκοτώσουν».
Σύμφωνα με τον καταγγέλλοντα, «ο 11χρονος ήταν τρομοκρατημένος από τις επιθέσεις που δεχόταν από τα υπόλοιπα παιδιά και όταν τον πλησίασε ο 9χρονος για να τον ρωτήσει τι έπαθε, ο μικρός φοβήθηκε και του επιτέθηκε».
Υπό αυτές τις συνθήκες, ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης ζήτησε από την εισαγγελέα Ανηλίκων, Δήμητρα Τσιαρδακλή, να διενεργήσει έρευνα προκειμένου να διαπιστωθεί η βασιμότητα των καταγγελιών.
Το περιστατικό σημειώθηκε πριν από μία εβδομάδα, όταν ο 11χρονος μαθητής από τη Συρία επιτέθηκε και τραυμάτισε 9χρονο Ελληνα συμμαθητή του με λεπίδα που αφαίρεσε από μια ξύστρα. Φαίνεται όμως ότι ο νεαρός δράστης ήταν το μεγάλο θύμα του σχολείου... Την υπόθεση αναμένεται να ερευνήσουν αστυνομικοί της Ασφάλειας Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με τα Τμήματα Ρατσιστικής Βίας και Ανηλίκων.
Σε σχετική ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Γονέων και Κηδεμόνων Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας αναφέρει μεταξύ άλλων ότι, με αφορμή το περιστατικό στο 79ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, «ξενοφοβικές και ρατσιστικές φωνές άρχισαν να ακούγονται, σχεδιασμένα από φασιστικούς-ναζιστικούς θύλακες, με ξεπερασμένες αντιεπιστημονικές αντιλήψεις και ιδεολογήματα περί ασθενειών, περί άλλης κουλτούρας, για να σπείρουν το απάνθρωπο φυλετικό, αλλόθρησκο και ρατσιστικό μίσος όχι μόνο στη συνείδηση των ενήλικων γονιών αλλά και στην ψυχή των ανήλικων μαθητών».
Σε άλλο σημείο τονίζουν:
«Είναι κρίσιμο τα προσφυγόπουλα να νιώσουν ότι ζουν –όσο αυτό είναι δυνατόν- σε κανονικές ανθρώπινες συνθήκες και πλευρά αυτής της ανάγκης είναι η μαθησιακή, παιδαγωγική διαδικασία, με δημιουργική απασχόληση, διδασκαλία της μητρικής γλώσσας, της ελληνικής γλώσσας και μιας ξένης γλώσσας, δημιουργία βιβλιοθηκών, φυσική αγωγή κ.ά.
»Εχουμε υποχρέωση οι γονείς να διεκδικήσουμε, ώστε να λειτουργήσουν επιτέλους όλες οι δομές υποδοχής, να δημιουργηθούν κι εκείνες οι κατάλληλες προϋποθέσεις ώστε τα προσφυγόπουλα να ενταχθούν στα γενικά σχολεία, αφού βεβαίως τηρηθούν οι προϋποθέσεις, να δημιουργηθούν χώροι προσχολικής αγωγής, εκπαίδευσης και δημιουργικής απασχόλησης και μέσα στις δομές φιλοξενίας, να προσληφθεί προσωπικό, χωρίς εμπλοκή των ΜΚΟ.
»Να δώσουμε κάθε ευκαιρία σε όλα τα παιδιά στο να μορφωθούν. Εχουμε χρέος να διαπαιδαγωγήσουμε τους μαθητές μας ώστε πάνω απ’ όλα ν’ αγαπούν τους ανθρώπους, να τους μάθουμε τις αξίες της αλληλεγγύης και της συλλογικότητας».

Γράφει:Νίκος Φωτόπουλος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου