16.3.18

Όσα Τρομακτικά και Ομοφοβικά Ακούστηκαν στη Δίκη που Αθωώθηκε ο Αμβρόσιος

Aθωώθηκε με χειροκροτήματα από το κοινό ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιος, στη δίκη που διεξήχθη την Πέμπτη στο Μονομελές Πλημμελειοδικείο Αιγίου. Ο Αμβρόσιος δικαζόταν σε μια αίθουσα γεμάτη ιερείς, με την κατηγορία της δημόσιας υποκίνησης βίας ή μίσους και για κατάχρηση εκκλησιαστικού αξιώματος λόγω ομοφοβικών του δηλώσεων τον Δεκέμβριο του 2015, με αφορμή την ψήφιση του νομοσχεδίου για το σύμφωνο συμβίωσης και για τα ομόφυλα ζευγάρια.
Η πρόταση της εισαγγελέως, κας. Αργυροπούλου, ήταν η απαλλαγή του κατηγορούμενου, με το σκεπτικό ότι με το κείμενό του, κανένα εξ αυτών των αγαθών στα οποία αναφέρεται ο νόμος δεν απειλείται. «Θα μετατραπείτε σε ιεροδικείο;», είπε στην αγόρευσή της μεταξύ άλλων η δικηγόρος πολιτικής αγωγής.

O Aμβρόσιος κάνει δηλώσεις στα ΜΜΕ, λίγο μετά την ανακοίνωση της απόφασης, χαμογελαστός πλέον.
Από την πλευρά τους, οι συνήγοροι του Μητροπολίτη, μεταξύ άλλων, ανέφεραν σε ένα ομοφοβικό παραλήρημα πως «η Γερμανία έχει νόμιμη την κτηνοβασία. Θα την κάνουμε κι εμείς;». Επίσης, η πλευρά της υπεράσπισης αναρωτήθηκε αν «είναι νοητική διαταραχή(;)» να ντύνονται παπάδες και να φιλιούνται μπροστά στη Μητρόπολη.

Το κλίμα έξω από τα δικαστήρια


Μέλη της LGBTQ κοινότητας και ντόπιοι αλληλέγγυοι είχαν γεμίσει τον προαύλιο χώρο του δικαστηρίου στο Αίγιο.
Από νωρίς το πρωί, εκπρόσωποι του Patras Pride, μέλη της LGBTQ κοινότητας και ντόπιοι αλληλέγγυοι είχαν γεμίσει τον προαύλιο χώρο του δικαστηρίου στο Αίγιο με πανό, rainbow σημαίες και συνθήματα, δημιουργώντας μία αισιόδοξη εικόνα. Παράλληλα, τόσο οι μηνυτές όσο και αλληλέγγυα μέλη της LGBTQ κοινότητας είχαν καταφθάσει από την Αθήνα οδικώς για την ιστορικής σημασίας δίκη. «Τρανς, λεσβίες, ιερείς του αίσχους, είμαστε περήφανα η ντροπή του Έθνους» / «Μπάτσοι, TV, νεοναζί, όλα τα καθάρματα δουλεύουνε μαζί» / «Τη σεξουαλικότητα κανενός δεν κρίνω, ούτε της Παναγίας που το 'κανε με κρίνο» / «Είτε μητροπολίτης είτε απλός πολίτης, για μια ζωή Αμβρόσιε θα είσαι Χρυσαυγίτης», φώναζαν οι συγκεντρωμένοι, με τα πανό να γράφουν «Ενάντια στο θρησκευτικό σκοταδισμό, το φασισμό και την ομοφοβία για την χειραφέτηση και την ελευθερία», «Ενάντια σε φασισμό, σεξισμό και ομοφοβία στο δρόμο να παλέψουμε για την ελευθερία», «Για κάθε σεξιστή και τρανσοφοβικό υπάρχει μία θέση στον Πατραϊκό», «Αγαπάτε Αλλήλους. Θυμάστε;».

Δυνάμεις της αστυνομίας υπήρχαν περιμετρικά του κτιρίου, αλλά και στην είσοδο, κάνοντας έλεγχο στους εισερχομένους, ενώ υποστηρικτές του Μητροπολίτη Αμβρόσιου -πιστοί και κληρικοί- βρίσκονταν στο εσωτερικό του δικαστηρίου περιμένοντας την έναρξη της δίκης. Ανάμεσά τους, ξεχώριζε ένας υποστηρικτής που φορούσε κασκόλ με τον ήλιο της Βεργίνας.

Μίας μικρής σημασίας λεκτική μικροδιαμάχη ξέσπασε μεταξύ ενός υποστηρικτή του Αμβρόσιου και του συγκεντρωμένου πλήθους όταν εξέφρασε ομοφοβικές απόψεις, ζητώντας του να απομακρυνθεί από τη συγκέντρωση. Λίγη ώρα μετά, ένταση δημιουργήθηκε ξανά με έναν διερχόμενο, με αποτέλεσμα ένας από τους αλληλέγγυους να δεχτεί μπουνιά στο πρόσωπο, να σπάσουν τα γυαλιά του και να τραυματιστεί στο μάτι.
Το κλίμα στην είσοδο

Ο Μητροπολίτης Αμβρόσιος, κατά την άφιξή του στο δικαστήριο, το πρωί της Πέμπτης.
Με επευφημίες, χειροκροτήματα και φωνάζοντας «Άξιος», υποδέχτηκαν τον Αμβρόσιο στη αίθουσα του δικαστηρίου οι πιστοί που είχαν συγκεντρωθεί. Η αίθουσα ήταν γεμάτη από πιστούς και ρασοφόρους. Ο μητροπολίτης με φόντο την εικόνα του Χριστού πάνω από την έδρα κάθισε στο εδώλιο του κατηγορουμένου. Οι οκτώ από τους εννέα πολιτικούς ενάγοντες που ήταν παρόντες, μετά την ανακοίνωση των ονομάτων τους, παρατάχθηκαν στο πλάι. Μάρτυρας απ' την πλευρά των πολιτικών εναγόντων ήταν ο καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου, Νίκος Αλιβιζάτος.

Όλα τα ομοφοβικά που ακούστηκαν

Οι τρεις δικηγόροι από την πλευρά της υπεράσπισης του Μητροπολίτη προσπαθούσαν, κάνοντας μία ανάλυση του κειμένου του, παίρνοντας αποσπασματικά κομμάτια από παραγράφους, να αποδείξουν ότι δεν αναφερόταν καν στους ομοφυλόφιλους αλλά στους πολιτικούς. Αυτή ήταν και η υπερασπιστική γραμμή η οποία στάθηκε εκεί κι όχι σε μία υπερασπιστική γραμμή περί ελευθερίας του λόγου. Εκτός αυτού, η πλευρά της υπεράσπισης επιδόθηκε σε ένα ομοφοβικό κρεσέντο με τους τόνους να ανεβαίνουν αρκετές φορές κατά την διάρκεια της δίκης. Η υπεράσπιση ήταν προσβλητική τόσο προς τους μάρτυρες όσο και προς την δικηγόρο Κλειώ Παπαπαντολέων. Μάλιστα, ανάμεσα στους δικηγόρους υπεράσπισης υπήρχε και δικηγόρος υπεράσπισης και στην πολύκροτη δίκη της Χρυσής Αυγής. Δικηγόρος υπεράσπισης σημείωσε μεταξύ άλλων ότι πρόθεση του Μητροπολίτη ήταν να «καυτηριάσει το νομοσχέδιο για την ασέλγεια μεταξύ αρρένων». Στο σκεπτικό τους, η Κλειώ Παπαπαντολέων απάντησε εύστοχα: «Είναι αδιανόητο να πρέπει να αποδείξει ότι είναι ομοφυλόφιλος, πέρα από τη δήλωσή του».




Η πρόεδρος κα. Σταμάτη, φορώντας τον χρυσό σταυρό στον λαιμό της, προσπαθούσε με τις ερωτήσεις της να δείξει ότι οι αναφορές του Μητροπολίτη ήταν στους διοικούντες κι όχι στους ομοφυλόφιλους. «Η πρόεδρος είπε ότι αναφέρονται στους πολιτικούς, όχι στους ομοφυλόφιλους», είπε κάθετα. Σε ερώτησή της, η πρόεδρος αναρωτήθηκε τι εννοεί ο Μητροπολίτης με το «μαυρίστε τους», με τον Λύο Καλοβυρνά να απαντά πως «Η μία ανάγνωση είναι "μαυρίστε τους στο ξύλο" και η άλλη, πολιτικά στις κάλπες. Ενώ η πρόεδρος επέμενε ότι η αναφορά είναι για τις κάλπες, ο κ. Καλοβυρνάς επεσήμανε πως ο ίδιος πιστεύει ότι είναι «στο ξύλο».

«Η ομοφυλοφιλία είναι εκτροπή από τους νόμους της φύσης. Είναι κοινωνικό κακούργημα είναι αμαρτία. Όσοι τη βιώνουν είτε την υποστηρίζουν, είναι αποβράσματα της κοινωνίας;», ρώτησε η Κλειώ επισημαίνοντας ότι η πρόεδρος παρέλειψε να αναφερθεί στο συγκεκριμένο απόσπασμα. Επίσης, προσέθεσε ότι στην απολογία στον ανακριτή, ο Μητροπολίτης είπε ότι είχε αναφορά στα πολιτικά πρόσωπα κι όχι στους ομοφυλόφιλους, ενώ σε άλλες δηλώσεις του, όπως σε νέα ανάρτηση στο blog του, αναφερόταν ότι διώκεται λόγω των απόψεών του για την ομοφυλοφιλία.

«Τον Φρόιντ τον έχετε ακούσει;», ρώτησε δικηγόρος του Αμβρόσιου, σημειώνοντας ότι «Ο Φρόιντ λέει ότι οι ομοφυλόφιλοι είναι διεστραμμένοι». «Δεν έχει σχέση», λέει η πρόεδρος. «Πώς αυτοπροσδιορίζεστε; Αν σας πω ότι είστε τoιούτος το δέχεστε;», είπε ο δικηγόρος και συνέχισε: «Αν τον πω δεσποινίς μου, θα θιγεί;». Οι ερωτήσεις έφεραν ένταση στην αίθουσα, με την Κλειώ Παπαπαντολέων να λέει: «Θα σέβεστε τον μάρτυρα» και την πρόεδρο να ζητά να γίνονται ερωτήσεις επί του κατηγορητηρίου και καμία άλλη ερώτηση.

Στην ερώτηση του δικηγόρου: «Θεωρείτε τον εαυτό σας φυσιολογικό άνθρωπο;», η πρόεδρος δεν άφησε να απαντήσει. «Να τηρείτε ένα επίπεδο στον λόγο σας», είπε η πρόεδρος στον μάρτυρα, επειδή τόνισε ότι ο δικηγόρος, αν είναι ετεροφυλόφιλος, μπορεί να είναι 24 ώρες το 24ωρο, σε αντίθεση με έναν ομοφυλόφιλο που, όπως γράφει ο Αμβόρισιος στο κείμενό του, μπορεί να είναι «κρυφά και ιδιωτικά» μόνο. Καταλήγοντας με τον πρώτο μάρτυρα, ένας από τους δικηγόρους είπε: «Η ομοφυλοφιλία δεν είναι εκτροπή, αλλά φυσιολογική κατάσταση. Είναι σύμβουλος ψυχικής υγείας και διδάσκει τη νεολαία. Φαντάζεστε τι θα λέει στους νέους;».

Η διαδικασία συνεχίστηκε με τον δεύτερο ενάγοντα, Μενέλαο Σιαφάκα, ο οποίος τόνισε ότι από το κείμενο του Μητροπολίτη ένιωσε να απομονώνεται και να απειλείται. Δικηγόρος από την πλευρά του Μητροπολίτη Αμβόσιου ρώτησε μεταξύ άλλων τον κ. Σιαφάκα: «Κάνατε χρήση του συμφώνου συμβίωσης;» προκαλώντας την αντίδραση της προέδρου. «Δεν αφορά η προσωπική ζωή;», συνέχισε και ολοκλήρωσε λέγοντας: «Το "άφησε αυτά τα πούστικα" το έχετε ακούσει;», με την πρόεδρο να ζητά να γίνει άλλη ερώτηση. «Να τηρήσετε την ευπρέπεια», είπε εκείνη, με τον δικηγόρο να της απαντά: «Να τηρήσετε πρώτα εσείς, για να σας εμπιστεύονται οι δικηγόροι. Θέλετε να τους προστατέψετε;»

Έπειτα συνεχίστηκε η διαδικασία με τον Άλκη Ιωαννίδη με έναν από τους συνηγόρους να ρωτά: «Θα μου δώσετε τον ορισμό του ομοφυλόφιλου;» και την πρόεδρο να μην αφήνει να απαντήσει ο μάρτυρας, όμως εκείνος να συνεχίζει: «Ένας ομοφυλόφιλος είναι διεστραμμένος ή φυσιολογικός; Δεν θα εξετάσουμε το ήθος αυτών των ανθρώπων;» και την Κλειώ Παπαπαντολέων να αντιδρά. «Δεν λέω ότι είστε εσείς τέτοια», της απηύθυνε με την κ. Παπαπαντολέων να απαντά πως, «και να το λέγατε, δεν με προσβάλει καθόλου».

Αστυνομικές δυνάμεις και ιερείς έξω από τα δικαστήρια.

Ο Michael Huber ήταν ο επόμενος που κατέθεσε από τους ενάγοντες. «Έχετε κάνει σύμφωνο συμβίωσης;», τον ρώτησε ο δικηγόρος με τον ίδιο να απαντά: «Ναι. Κάναμε σύμφωνο συμβίωσης και γάμο στο εξωτερικό. «Και τι λέτε; Παντρεύεται ο τάδε τον τάδε;», είπε ο δικηγόρος με την πλευρά της πολιτικής αγωγής να αντιδρά.

Ιδιαίτερα σημαντική ήταν και η κατάθεση του Πέτρου Σαπουντζάκη, ο οποίος έχει αποφοιτήσει από Εκκλησιαστική Σχολή και είναι κι αυτός ενάγοντας στη δίκη. Βέβαια, ούτε εκείνος έμεινε εκτός των ομοφοβικών πυρών με δικηγόρο από την πλευρά του κατηγορούμενου να του απευθύνεται λέγοντας: «Αν σας πω κύριε ομοφυλόφιλε, θίγεστε;» «Αν το πείτε έτσι όπως το λέτε (με ύφος), ναι», απάντησε ο κ. Σαπουντζάκης. Αργότερα, όταν είπε ότι δεν αποδέχτηκε ότι είναι εκπρόσωπος της Εκκλησίας ο κ. Αμβρόσιος, ο Μητροπολίτης αντέδρασε. Ο κ. Σαπουντζάκης εξήγησε ότι αφού οι απόψεις του Μητροπολίτη δεν εκφράζουν την Ιερά Σύνοδο και όλη την Εκκλησία, δεν είναι εκπρόσωπος. Ο Μητροπολίτης του απάντησε με εκκλησιαστικό απόσπασμα που σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνει ότι οι ιερείς είναι εκπρόσωποι του Θεού και τον κ. Σαπουντζάκη να τονίζει πως ό, τι κάνουν όλοι οι ιερείς δεν εκπροσωπούν τον Θεό.

«Ένας ομοφυλόφιλος μπορεί να είναι φυσιολογικός άνθρωπος;», ρώτησε ο δικηγόρος με τον Ιωάννη Παπαγιαννόπουλο, που ακολούθησε την κατάθεση να απαντά πως: «Μπορείτε να διαβάσετε πολλά επιστημονικά κείμενα, του απάντησε ο μάρτυρας».

Στην συνέχεια εξετάστηκε ο Νίκος Σοφιανός ο οποίος κι αυτός με την κατάθεσή του ανέφερε ότι το κείμενο του Μητροπολίτη αναφερόταν στους ομοφυλόφιλους κι όχι στους πολιτικούς. Το ίδιο και ο Βασίλης Θανόπουλος, στον οποίο μάλιστα τέθηκε από δικηγόρο του Μητροπολίτη η ερώτηση: «Με ποιον τρόπο αντιλαμβάνεστε την αξιοπρέπεια; Συμπορεύεται με την ομοφυλοφιλία η αξιοπρέπεια; Εγώ νομίζω πως όχι», απάντησε ο δικηγόρος.

Λίγο πριν ξεκινήσει η κατάθεση του καθηγητή Συνταγματικού Δικαίου Νίκου Αλιβιζάτου, ο Μητροπολίτης Αμβρόσιος είπε: «Αυτοί με μήνυσαν, με αυτό (το κείμενο) θα κριθώ. Είναι απαράδεκτα», αναφερόμενος στα αναγνωστέα κείμενα με μετέπειτα δηλώσεις του που κατέθεσε η δικηγόρος, και τα οποία δείχνουν ότι το κείμενό του αφορούσε τους ομοφυλόφιλους κι όχι τους πολιτικούς. Χαρακτηριστικό είναι ότι ανάμεσα στα αναγνωστέα που κατέθεσε η πλευρά του Αμβρόσιου περιελάμβανε ψήφισμα του Δήμου Κορινθίων για τις έμφυλες Ταυτότητεςαλλά και δηλώσεις του βουλευτή κ. Λεβέντη ότι είναι «ασθενείς όσοι θέλουν να αλλάξουν το φύλο».

Στη συνέχεια, ο Νίκος Αλιβιζάτος απάντησε στις ερωτήσεις της έδρας και μεταξύ άλλων ανέφερε:

Η αφορμή του επεισοδίου είναι η κατάθεση ενός νομοθετήματος στη Βουλή τον Δεκέμβριο του 2015 και η κηδεία ενός ηθοποιού. Είναι η αφορμή για τη γενίκευση στην συγκεκριμένη ομάδα. Τους αποκαλεί απόβρασμα της κοινωνίας. Το πιο ήπιο συνώνυμο είναι σκουπίδι. Αυτό είναι προσβολή και προσβάλλομαι κι ο ίδιος που τους υποστηρίζω. Είμαι ο δικηγόρος της υπόθεσης στο Στρασβούργο για τον νόμο περί συμφώνου συμβίωσης και την κερδίσαμε κι από το Συμβούλιο της Επικρατείας.

Έχω πολεμήσει οι θρησκευτικές κοινότητες να έχουν τις απόψεις τους. Είναι δικαίωμά του να τη θεωρήσει αμαρτία την ομοφυλοφιλία στο πλαίσιο του δόγματος της ορθοδοξίας, το θεωρώ θεμιτό, το θεωρώ όμως αθέμιτο στο πλαίσιο του ιστολογίου, καθώς περιέχει το «φτύστε τους, μαυρίστε τους». Είναι φράσεις που θίγουν τον πυρήνα των ανθρώπων. Με το «μαυρίστε τους» δεν αναφέρεται στους πολιτικούς. Δεν λέει «μαυρίστε την κ. Βαγενά». Είναι «καταδικάστε τους» επειδή σηκώνουν κεφάλι τώρα που βγήκαν οι αριστεροί στην κυβέρνηση.

Η εκφορά του λόγου του κατηγορουμένου έχει φέρει πολλές φορές την Ελλάδα σε δύσκολη θέση. Το άρθρο μπορεί να εφαρμοστεί κατά τρόπο επικίνδυνο. Από τους δικαστές εξαρτάται αν θα εφαρμοστεί. Όλο μαζί είναι το χειρότερο που μπορούσε να πει. Λόγω κοινωνικού αποκλεισμού, κοινωνικής απαξίωσης. Λέει ότι δεν είναι άνθρωποι, λέει ότι είναι ζώα. Ο τόνος είναι ότι επειδή δεν είναι ζώα σε συνδυασμό με το «φτύστε τους» δημιουργεί ένα πλέγμα που θυμίζει Ανατολή. Δεν θυμίζει μία χώρα δυτική, αλλά Περσία.

Τυχαίνει να έχω ασχοληθεί με αυταρχικά καθεστώτα. Το λεξιλόγιο είναι το λεξιλόγιο του Χίλτερ, των ναζί. Στον δημόσιο χώρο με τη γυναίκα, σου δεν συμπεριφέρεσαι σαν να είσαι ξένος. Είναι στοιχείο της ελευθερίας και της ανθρώπινης υπόστασης να μπορείς να κυκλοφορήσεις με τον σύντροφό σου. Με αυτήν την έννοια αυτό που λέει τους περιορίζει την ελευθερία.

Σε ερώτηση δικηγόρου υπεράσπισης: «Νιώθετε ντροπή για την ιδιότητά τους ή για το ότι κάποιος καταφέρεται εναντίον τους;», ο κ. Αλιβιζάτος απάντησε: «Για το δεύτερο».

Έπειτα, ο κ. Αλιβιζάτος αναφέρθηκε στις αναχρονιστικές απόψεις του Αμβρόσιου για τον πολιτικό γάμο εν γένει και τον είπε ότι κάνει να ντρέπονται για την Ελλάδα στο εξωτερικό. Σε ένσταση συνηγόρου υπεράσπισης, λέγοντας «Γι' αυτο μόνο ντρέπεσετε;», ο κ. Αλιβιζάτος απάντησε: «Και για κάποιους άλλους πελάτες σας, για τη Χρυσή Αυγή», με ένταση να ξεσπά ανάμεσα στις δυο πλευρές.

Μάρτυρες υπεράσπισης Αμβρόσιου

«Δεν έχει δείξει ποτέ τάσεις να ξεχωρίσει ανθρώπους μέσα στην κοινωνία», δήλωσε από πλευράς του για τον Αμβρόσιο ο Δήμαρχος Αιγιαλείας ο οποίος τόνισε ότι πιστεύει ότι ο Μητροπολίτης απευθυνόταν στους πολιτικούς κι όχι στους ομοφυλόφιλους.

Από την πλευρά του, ο Δήμαρχος Καλαβρύτων υποστήριξε κι αυτός ότι το κείμενο αναφερόταν στους πολιτικούς και πως δεν υπήρχε καμία προτροπή σε πράξη βίας στα όσα γράφονταν και διαβεβαίωσε πως: «Ο Μητροπολίτης, τους ανθρώπους όλους, ακόμα κι αυτούς που κατ' αυτόν είναι αμαρτωλοί, τους αγαπά».

Ο Σωτήριος Καρανικόλας, παιδίατρος στο Αίγιο μετέφερε την εμπειρία του από όταν ήταν πρόεδρος του Ερυθρού Σταυρού, λέγοντας ότι ο Μητροπολίτης είχε βοηθήσει όταν υπήρχαν περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, ενώ ένιωσε την ανάγκη να πει ότι είναι διαφορετικό «να ορίζεσαι ως άνδρας ή γυναίκα από το DNA».

Τέλος, ο ιερέας που κατέθεσε είπε ότι αποτυπώνει τις θέσεις τις Εκκλησίας τα όσα έγραψε ο Μητροπολίτης.

Απολογία Αμβρόσιου: «Αν είχα ένα όπλο και μου επέτρεπε ο νόμος, θα τους τουφέκιζα»
Μεταξύ άλλων ο Μητροπολίτης Αμβρόσιος στην απολογία του ανέφερε τα εξής σημεία:
Βρίσκομαι πέντε-έξι ώρες στο εδώλιο, όχι επειδή έκανα ένα ποινικό έγκλημα ή είμαι ανήθικος, ασχολήθηκα με ναρκωτικά ή άλλο του υποκόσμου, αλλά θέλησα να υπερασπιστώ τον λόγο του Θεού. Πάνω από όλα είναι ο λόγος του Θεού. Τώρα που τελειώνω τη θητεία και κλείνω με ένα στεφάνι δόξης, όποια κι αν είναι η απόφαση του δικαστηρίου, θεωρώ ύψιστη τιμή που βρίσκομαι εδώ.
Ένας μητροπολίτης είπε και έγραψε ότι είναι δημιουργήματα του Θεού και τους πρέπει τιμή και σεβασμός. Πρώτον, δεν είναι δημιουργήματα του Θεού, δεν έφτιαξε ο Θεός ανώμαλους, δεν έφτιαξε τρίτο γένος. Έφτιαξε γυναίκα και άνδρα για να συνεχιστεί το είδος. Δεν είναι δημιουργήματα του Θεού. Παιδιά του Θεού είναι όλοι, αλλά δεν εννοούσε τους ανώμαλους. Σεβασμό οφείλω στον μεγαλύτερο εγκληματία, αλλά όχι τιμή. Το να λέει ένας αρχιερέας ότι οφείλω τιμή, είναι αλλοίωση της πίστεως. Έτσι, έχω ανοιχτή αντιμαχία με αυτόν τον αρχιερέα. Του λέω ότι είναι συνάνθρωποι, αλλά όχι και παιδιά του Θεού μας. Γίνονται δεκτά μόνο εάν και εφόσον μετανοήσουν και αλλάξουν συμπεριφορά. Είναι παιδιά του Θεού; Είναι ερευνητέο. Ο Θεός τους σιχαίνεται και τους αποστρέφετεαι και τους έριξε φωτιά και τους κατέκαψε και θυμηθείτε τα Σόδομα και τα Γόμορρα. Γι' αυτό έχω πρόβλημα με τους νεότερους και πρέπει να το κρατήσω αμετάβλητο. Ο νόμος του Ευαγγελίου δεν αλλάζει.
Ο νόμος που έκανε η πολιτεία για την ομοφυλοφιλία παραβιάζει τον νόμο του Θεού.
Ένας μάρτυρας είπε ότι το Πάσχα κάθεται έξω από την Εκκλησία [...[ Εσείς που είστε έξω από την Εκκλησία, βρείτε τα με τον διάολο και άντε από εκεί.
Αν ήμουν γιατρός κι έγραφα να μην πλησιάζετε τον συφιλικό, θα με δικάζατε; Ασκώ το έργο μου να διαφυλάξω σωματική υγεία. Είμαι πνευματικός γιατρός και είπα ότι αυτοί οι άνθρωποι δεν αξίζουν. Δεν αντιμάχομαι τους ανθρώπους αλλά το πάθος.
Η αντιδικία μου είναι με την πολιτεία [...] Όποιος έχει τη μύγα μυγιάζεται. Δεν καταλαβαίνω γιατί θίχτηκαν. Το «φτύστε τους» είναι «παρατήστε τους». Είναι μεταφορική έκφραση. Σαν να πω στη συνήγορο «φτου σου κούκλα μου, είσαι πανέμορφη, φτου σου μη σε βασκάνω».
Είναι αγράμματος ο ενάγων που είπε «πολίτης και πολίτρια». Αν είναι αγράμματος, δεν φταίω εγώ να του μάθω γράμματα. Ντροπής πράγματα.
Δυο νέοι ντυμένοι παπάδες έξω από την Μητρόπολη Αθηνών φιλιούνται. Δεν με θίγει αυτό; Δεν με προσβάλλουν;
Στις παρελάσεις των Gay Pride πάνε και πολιτικά πρόσωπα. Δεν είναι εδώ το πολιτικό πρόβλημα. Ο Μπουτάρης που ηγείται αυτών, δεν είναι πρόβλημα; Το «φτύστε τους» είναι το λιγότερο, αν είχα ένα όπλο και μου επέτρεπε ο νόμος, θα τους τουφέκιζα.
Δεν έχω πρόβλημα με τους ομοφυλόφιλους [...] Αυτοί θα ζουν στην κόλαση, στην αμαρτία και στο σκοτάδι. Ο Θεός να τους συγχωρήσει.
Η πολιτεία είναι ο νόμος των ανθρώπων, εμείς πιστεύουμε στον λόγο του Θεού. Όταν ένας μουφτής κηρύττει αυτό που λέει το κοράνι, τον καταγγέλλει κανείς; Κι όμως κηρύττει τον θάνατο στους απίστους. Πιάσατε κανέναν μουσουλμάνο; Το Κοράνι τα λέει αυτά. Γιατί αυτή η διπροσωπία σε βάρος του ορθόδοξου ιεράρχη; Για τον Μουφτή γιατί δεν κάνατε κάτι, κυρία συνήγορε; Εκτός αν είστε μουσουλμάνα.
Είπε ο καθηγητής (κ. Αλιβιζάτος) ότι χρησιμοποιώ λεξιλόγιο των Ναζί. Εγώ σας έδωσα το λεξιλόγιο της Εκκλησίας, της Αγίας Γραφής. Αν αυτά είναι λεξιλόγιο των Ναζί, μπράβο. Αλλά δεν είναι. Είναι μία ακόμα περιφρονητική τοποθέτηση σε βάρος του Ευαγγελίου.

Το χρονικό της υπόθεσης

Ήταν Δεκέμβριος του 2015 όταν με αφορμή το νομοσχέδιο για το σύμφωνο συμβίωσης και για τα ομόφυλα ζευγάρια, η χώρα ζούσε σε έναν παροξυσμό ομοφοβικών παραληρημάτων, τόσο από πολιτικούς όσο και άλλους δημοσιολόγους. Μεγάλος νικητής του ομοφοβικού οχετού είχε χριστεί ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, Αμβρόσιος γράφοντας στο ιστολόγιό του μεταξύ άλλων: «Μην τους πλησιάζετε! Μην τους ακούτε! Είναι οι κολασμένοι της κοινωνίας! Δεν μπορούν κάποιοι ξεφτιλισμένοι να υπερασπίζονται δημοσίως τα πάθη της ψυχής τους. Ε λοιπόν αυτούς τους ξεφτιλισμένους, φτύστε τους! Αποδοκιμάστε τους! Είναι εκτρώματα της φύσεως! Είναι άτομα με διανοητική διαταραχή! Δυστυχώς αυτοί είναι τρις-χειρότεροι και πολύ πιο επικίνδυνοι από κάποιους, που ζουν στα τρελοκομεία!». Μάλιστα, το κερασάκι στην τούρτα ήταν η απόφασή του να χτυπούν πένθιμα οι καμπάνες των ναών της μητρόπολής του σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το νομοσχέδιο.

Μάλιστα, σε απάντηση αυτών των δηλώσεων και σε ένδειξη διαμαρτυρίας, την ημέρα που ψηφιζόταν το σύμφωνο συμβίωσης για τα ομόφυλα ζευγάρια, ένα γκέι ζευγάρι είχε ντυθεί με ράσα και είχε φιληθεί μπροστά από τη Μητρόπολη.
Η μήνυση
Λίγες ημέρες αργότερα από την ανάρτηση της ομοφοβικής δημοσίευσης, στις 16 Ιανουαρίου του 2016, εννέα πολίτες (Άλκης Ιωαννίδης, Γιάννης Παπαγιαννόπουλος, Michael Huber, Βασίλης Θανόπουλος, Πέτρος Σαπουντζάκης, Νίκος Σοφιανός, Λύο Καλοβυρνάς, Αλκιβιάδης Δελαντώνης και Μενέλαος Σιαφάκας) κατέθεσαν μήνυση κατά του μητροπολίτη. Αν και η συνήθης τακτική σε τέτοιες υποθέσεις είναι η αρχειοθέτηση, η μήνυση έγινε δεκτή από τον εισαγγελέα που την παρέπεμψε σε δίκη και την υπόθεση την ανέλαβε η δικηγόρος Κλειώ Παπαπαντωλέων, Πρόεδρος του ΔΣ της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου.

Το κατηγορητήριο αναφερόταν στην τέλεση δύο πλημμελημάτων, το ένα για δημόσια υποκίνηση βίας ή μίσους με βάση το άρθρο 1 του νόμου 4285/2014 για την καταπολέμηση του ρατσισμού (ο λεγόμενος αντιρατσιστικός νόμος) και το δεύτερο για κατάχρηση εκκλησιαστικού αξιώματος.

Μέλη της LGBTQ κοινότητας πραγματοποίησαν πορεία στο κέντρο της πόλης του Αιγίου. Έκαναν υποστολή σημαιών σε εκκλησίες, ενώ αντικατέστησαν τη σημαία που υπήρχε στη Μητρόπολη με μια rainbow (σύμβολο της LGBTQ κοινότητας).
Σύμφωνα με το άρθρο 196 του Ποινικού Κώδικα, κάθε θρησκευτικός λειτουργός που κατά την άσκηση των καθηκόντων του (ή δημόσια, με την ιδιότητά του) προκαλεί τους πολίτες σε εχθροπάθεια εις βάρος άλλων πολιτών, τιμωρείται με φυλάκιση έως και τριών ετών.

Έπειτα από τη μήνυση, ο Μητροπολίτης με νέο του κείμενο που είχε ετικέτα «ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΘΕΣΕΙΣ: ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΟΠΑΔΟΥΣ ΤΟΥ ΤΡΙΤΟΥ ΦΥΛΟΥ», φάνηκε να παραμένει πιστός στις ακραίες απόψεις του.

Δείτε περισσότερες φωτογραφίες από τη σημερινή δίκη του Αμβρόσιου και την παρουσία μελών της LGBTQ κοινότητας, στο Αίγιο, παρακάτω:



















Μελπομένη Μαραγκίδου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.