23.2.18

Οι... σταυροφόροι της Ιπποκράτους δεν έχουν τον θεό τους

«Παλιόπουστα, θα καείς στην κόλαση!». «Σκυλάραπα, καταραμένος να ’σαι!». Από τις 9 Φλεβάρη το θέατρο «Ακροπόλ» ζει τη δική του επίγεια κόλαση αφού κάθε βράδυ «ευσεβείς» χριστιανοί, ρασοφόροι και μη, μαζεύονται απέναντι από την είσοδο του θεάτρου με εικόνες της Παναγίας, καίνε λιβάνια και ψέλνουν, μοιράζουν στον κόσμο φυλλάδια με υβριστικό περιεχόμενο, βρίζουν κι απειλούν και -κυριολεκτικά- τραβούν από τα ρούχα τους υποψήφιους θεατές της παράστασης.

Ο Ησαΐας Ματιάμπα, ο Νίκος Μουτσινάς, η Αντιγόνη Ψυχράμη ακούνε τον εξάψαλμο, ενώ οι ευσεβείς πολλές φορές τούς ακολουθούν και μέχρι τα αυτοκίνητά τους αφού τους περιμένουν και μετά το τέλος της παράστασης.
Οι «πιστοί» ανεβάζουν στο διαδίκτυο σε δικό τους κανάλι στο youtube αλλά και σε αναρίθμητες άλλες ιστοσελίδες βίντεο με σκηνές από τη... σταυροφορία, τα οποία πολλαπλασιάζονται καθημερινά και αναπαράγονται με ρυθμούς ντόμινο.
Στις 16 Φεβρουαρίου τα ξημερώματα άγνωστοι έριξαν μπογιές στη μαρκίζα και την είσοδο του θεάτρου και μία μέρα μετά έστειλαν απειλητικό φυλλάδιο στο σπίτι της ηθοποιού Αντιγόνης Ψυχράμη.
Την Τετάρτη ο μητροπολίτης Κυθήρων αποφάσισε κι αυτός να δώσει τον αγώνα τον καλό κατά... των βλάσφημων, μηνύοντας τους συντελεστές του κλασικού, πολυβραβευμένου μιούζικαλ των Andrew Lloyd Webber και Tim Rice.
Χτες βρήκε έναν ακόμα συμπολεμιστή του κακού, τον μητροπολίτη Πειραιώς Σεραφείμ, που μήνυσε κι αυτός την παράσταση!

Λιβάνια και ψαλμωδίες

Τετάρτη βράδυ η Ελλάδα παρακολουθεί συγκλονισμένη την υπόθεση Novartis. Λίγες εκατοντάδες μέτρα μακριά από τη Βουλή η οδός Ιπποκράτους μυρίζει λιβάνι και ακούγονται ψαλμωδίες.
Είναι περίπου 40 άτομα με επικεφαλής έναν ρασοφόρο άντρα που συστήνεται ως πατέρας Κλεομένης.
Μοιράζουν κείμενα στους οδηγούς και στους περαστικούς κατά της παράστασης και προσπαθούν να σταματήσουν τους θεατές από το να μπουν στο θέατρο. Κρατούν πανό που γράφουν «Ορθοδοξία ή θάνατος» και «Ο Χριστός μας ξανασταυρώνεται».
Οι πιστοί παρακολουθούν τον Κλεομένη μέσα από το κανάλι του, «Χάραγμα 15», όπως μου λέει μία από τις ακολούθους του.
Το κείμενο που μοιράζουν έχει τίτλο «Ορθόδοξοι Αντισταθείτε» και μας καλεί «να γίνουμε λιοντάρια σαν τους ήρωες προγόνους μας και να τους επιτεθούμε ομαδικά (...) Είναι καιρός να δώσουμε ένα γερό μάθημα στους αντίχριστους και σε όσους ασεβείς τούς υποστηρίζουν. ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΙΣ!».
Οι ορθόδοξοι Ελληνες, όπως υπογράφουν το κείμενο τους, καλούν σε «διαμαρτυρίες, απειλές και συλλαλητήρια για να ματαιωθούν τα βλάσφημα έργα» και δηλώνουν ότι «θα εφαρμόσουμε με τη βία το Σύνταγμα».
Παρ’ όλα αυτά οι Αθηναίοι θεατρόφιλοι φαίνεται πως δεν πτοούνται και παρακολουθούν κανονικά το έργο, μιλώντας για μια παράσταση με χιούμορ, ρυθμό και εξαιρετικό ενδιαφέρον.
«Θα είμαστε κάθε μέρα εδώ μέχρι να ακυρώσουμε τη βλασφημία στην πράξη», μας λέει μία από τους πιστούς, που επιδιώκουν να οργανώσουν μεγάλη συνάντηση έξω από το θέατρο της προσεχή Κυριακή, της Ορθοδοξίας.

Παγκόσμια πρωτοτυπία

Το Jesus Christ Superstar είναι η πρώτη ροκ όπερα που ανέβηκε στον κόσμο, πρώτα στο Μπρόντγουεϊ και μετά στο Γουέστ Εντ του Λονδίνου.
Εχει παιχτεί σε 42 χώρες, έχει μεταφραστεί σε 20 γλώσσες κι έχει σαρώσει όλα τα βραβεία (Tony, Grammy, Olivier, Bafta, Drama Desk Award, Theatre World Award κ.ά.), ενώ η κινηματογραφική μεταφορά του το 1974 ήταν υποψήφια για Οσκαρ και Χρυσή Σφαίρα.
Ουδείς σε όλο τον κόσμο έχει διαμαρτυρηθεί για την παράσταση - μέχρι που την ανακάλυψαν οι δύο μητροπολίτες.
Ακόμα πιο ενδιαφέρον όμως είναι πως ουδείς άλλος έχει μηνύσει την παράσταση, αφού μόνο εδώ η βλασφημία παραμένει ποινικό αδίκημα!
Και οι δύο μηνύσεις επικαλούνται τα άρθρα 198 και 199 του Ποινικού Κώδικα για κακόβουλη βλασφημία και καθύβριση θρησκεύματος, που τιμωρούνται με φυλάκιση μέχρι δύο ετών.
Κανείς από τους δύο μητροπολίτες δεν έχει δει βεβαίως το έργο, αλλά, όπως αναφέρει ο Κυθήρων στη μήνυσή του (όπως αυτή δημοσιεύεται στο «Βήμα της Ορθοδοξίας»), «η εν λόγω παράσταση παρουσιάζει τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό ως μέλος της κοινότητας των ΧΙΠΙΣ, κοινότητα προσώπων που έχει ταυτιστεί με σεξουαλικά όργια και χρήση ναρκωτικών ουσιών».
Και ο Πειραιώς (από το romfaia.gr): «Ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός εμφανίζεται ως άνθρωπος αμαρτωλός, ανασφαλής και νάρκισσος. Επίσης παρουσιάζεται ως έχων ερωτική σχέση με την Αγία Μαρία Μαγδαληνή (...) η οποία παρουσιάζεται ως γυναίκα ελευθερίων ηθών, να έχει ερωτευθεί τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό».
Η Ελληνική Ενωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου αναγκάστηκε και χτες, για πολλοστή φορά, να παρέμβει για να υπενθυμίσει την ποινική μας ιδιαιτερότητα, θύμα της οποίας είναι «η ελευθερία του λόγου και της τέχνης, σε πείσμα της συνταγματικής κατοχύρωσής της».
Τονίζει δε ότι «η υπεράσπιση των διατάξεων (σ.σ. περί βλασφημίας) με επίκληση της κοινωνικής ειρήνης είναι εξόφθαλμα υποκριτική, καθώς όσοι προβάλλουν τέτοια επιχειρήματα είναι, εν τέλει, οι ίδιοι που υποδαυλίζουν τα θρησκευτικά πάθη».

Αναυδη η παραγωγή

«Ντρέπομαι», μας λέει η σκηνοθέτις Θέμις Μαρσέλου. «Μεταφέραμε τηλεφωνικά τα όσα ζούμε στους ανθρώπους που έχουν τα δικαιώματα του έργου στο εξωτερικό και γελούσαν.
Πουθενά αλλού -εκτός από τη Λευκορωσία μια φορά- δεν έχει συμβεί κάτι ανάλογο - και το έργο έχει παιχτεί κυριολεκτικά παντού.
Η μήνυση κατατέθηκε πριν καν αρχίσει η παράσταση, δεν έχει ακόμα παραδοθεί στην παραγωγή.
Το περιεχόμενο της μήνυσης δεν ανταποκρίνεται στο περιεχόμενο της παράστασης, αλλά στην ταινία του 1970.
Κανείς δεν την έχει δει από όσους διαμαρτύρονται, δεν υπάρχουν καν χίπις, όπως λένε, στηρίζονται απλώς στον τίτλο της».
Η θεατρική παραγωγή προχώρησε σε μήνυση κατά αγνώστων.
Γράφει: Ντίνα Δασκαλοπούλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.