20.3.19

Αποζημίωση 29 εκατ. δολάρια σε καρκινοπαθή

Δικαστήριο στην Καλιφόρνια επιδίκασε αποζημίωση μαμούθ σε καρκινοπαθή γυναίκα που μήνυσε την εταιρεία υποστηρίζοντας ότι το ταλκ που χρησιμοποιούσε για χρόνια περιείχε αμίαντο και της προκάλεσε καρκίνο.

Η ετυμηγορία αυτή αφορά μόνο μια από τις περισσότερες από 13.000 αγωγές που αντιμετωπίζει η πολυεθνική και αφορούν το συγκεκριμένο προϊόν.
Η εταιρεία δήλωσε ότι θα ασκήσει έφεση, κάνοντας λόγο για «σοβαρά διαδικαστικά και αποδεικτικά λάθη» κατά τη διάρκεια της δίκης και υποστηρίζοντας ότι οι συνήγοροι υπεράσπισης της γυναίκας ουσιαστικά απέτυχαν να αποδείξουν ότι το ταλκ περιέχει αμίαντο, χωρίς ωστόσο να παρουσιάσει περαιτέρω στοιχεία. Σε ανακοίνωσή της, ανέφερε: «Σεβόμαστε τη νομική διαδικασία και επαναλαμβάνουμε ότι η ετυμηγορία δεν είναι ιατρικά, επιστημονικά ή κανονιστικά συμπεράσματα σχετικά με ένα προϊόν». Η εταιρεία αρνείται ότι το ταλκ προκαλεί καρκίνο, λέγοντας ότι πολυάριθμες μελέτες και δοκιμές από τις ρυθμιστικές αρχές παγκοσμίως έδειξαν ότι το προϊόν είναι ασφαλές και χωρίς αμίαντο.
Η αγωγή είχε ασκηθεί από την Terry Leavitt, η οποία κατά δήλωσή της χρησιμοποιούσε το ταλκ τη δεκαετία του 1960 και του 1970 και διαγνώστηκε το 2017 με μεσοθηλίωμα, μια μορφή καρκίνου που σχετίζεται με την έκθεση σε αμίαντο. Ήταν η πρώτη από τις δεκάδες αγωγές εναντίον της εταιρείας που έχει προγραμματιστεί να εκδικαστεί το 2019. Η δίκη διήρκησε εννέα εβδομάδες και εξετάστηκαν εμπειρογνώμονες και από τις δύο πλευρές.
Οι ένορκοι αποφάνθηκαν ότι τα προϊόντα με βάση το ταλκ που χρησιμοποίησε η Leavitt ήταν ελαττωματικά και ότι η εταιρεία δεν κατάφερε να προειδοποιήσει τους καταναλωτές για τους κινδύνους για την υγεία και επιδίκασε συνολική αποζημίωση 29,4 εκατομμυρίων δολαρίων στη ίδια και το σύζυγό της.
Ο δικηγόρος της Leavitt δήλωσε: «Ακόμη ένα δικαστήριο απέρριψε τις παραπλανητικές δηλώσεις της εταιρείας για το προϊόν. Τα εσωτερικά έγγραφα που μελέτησαν οι ένορκοι αποκάλυψαν τη συγκλονιστική αλήθεια για τις δεκαετίες κάλυψης, εξαπάτησης και απόκρυψης από την εταιρεία».
Η υπόθεση είναι η πρώτη που εκδικάστηκε μετά και τη δημοσίευση της έκθεσης του Reuters στην οποία αναφερόταν ότι η εταιρεία γνώριζε ότι το προϊόν ήταν θετικό σε τεστ για μικρές ποσότητες αμιάντου από τη δεκαετία του 1970 έως και τις αρχές της δεκαετίας του 2000.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η συγκεκριμένη εταιρεία καλείται να καταβάλει αποζημίωση. Τον περασμένο Ιούλιο δικαστήριο είχε επιδικάσει αποζημιώσεις ύψους 4,69 δισ. δολαρίων για ετυμηγορίες που αφορούσαν περιπτώσεις καρκίνου των ωοθηκών.
Με πληροφορίες από τον Guardian

Γράφει: Ίρις Αμαράντου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου