5.4.18

Η Βίαιη Εμμονή της Ακροδεξιάς των ΗΠΑ με τις Γυναίκες

Συνάντησα τον William Fears τον Αύγουστο, στη λεγόμενη «Unite the Right » συγκέντρωση στο Σάρλοτσβιλ , που κατέληξε στον θάνατο της Heather Heyer. Αυτό συνέβη πολύ προτού ο 30χρονος γίνει διαβόητος σε εθνικό επίπεδο, ως ένας από τους τρεις άνδρες που συνελήφθησαν και κατηγορήθηκαν για απόπειρα ανθρωποκτονίας αντιφασιστών διαδηλωτών, μετά την εμφάνιση του Richard Spencer στη Φλόριντα. Αλλά ο Fears με τρομοκράτησε σχεδόν από την αρχή: φορούσε τα συνηθισμένα alt-right ρούχα –καθημερινό παντελόνι και μπλέιζερ– και κρατούσε μια σημαιούλα του παραρτήματος του Τέξας της ομάδας Vanguard America (Εμπροσθοφυλακή της Αμερικής), τα μέλη της οποίας αυτοπροσδιορίζονται ως φασίστες. Ο James Alex Fields, Jr. εθεάθη μαζί με την ίδια ομάδα προτού πέσει με ένα Dodge Challenger σε ένα πλήθος αντιδιαδηλωτών, σκοτώνοντας τη Heyer και τραυματίζοντας πολλούς άλλους αργότερα μες στην ίδια μέρα.

Την εποχή της συνάντησή μας, άκουγα τον Thomas Rousseau, ηγέτη τώρα του Patriot Front -μιας διάσπασης που προέκυψε από τη Vanguard America μετά το Σάρλοτσβιλ–, να μιλάει σε συγκεντρωμένους δημοσιογράφους για την επερχόμενη διαδήλωση. Οι δεξιοί εξτρεμιστές περίμεναν βία και ενώ ο Rousseau είπε ότι η ομάδα του δεν θα ξεκινούσε καυγάδες, συμπλήρωσε ότι «αν η άλλη πλευρά ξεκινήσει κάτι και δεν το λήξουν οι μπάτσοι, θα το λήξουμε εμείς».

Σαν να μην ήταν αρκετά έντονη και πιεστική η παρουσία βίαιων νεοναζί, ο Fears στράφηκε σε μένα και ρώτησε: «Έχεις γκόμενο;». Δεν ήξερα πώς να απαντήσω. Δεν περίμενα σεξουαλικές προτάσεις από έναν νεοναζί και φαινόταν σαν να μην υπήρχε κάποια «σωστή» αντίδραση, όπως συμβαίνει συχνά σε γυναίκες που κάνουμε τη δουλειά μας σε τέτοιες καταστάσεις – ακόμη και σε εκείνες όπου εμπλέκονται λιγότερο ξεδιάντροπα τοξικοί άνδρες. Είτε θα ρίσκαρα μια κλιμάκωση αντιμιλώντας είτε θα έδειχνα αδύναμη και δεν θα έλεγα τίποτα.

Στη συνέχεια, με ρώτησε αν ήθελα γκόμενο και είπε, «Θέλεις να συνεχίσεις τη λευκή φυλή μαζί μου;».

Αυτός ο συνδυασμός λευκής υπεροχής και ωμής σεξουαλικής επιθετικότητας ήταν ενοχλητικός και εν μέρει εξαιτίας της βία που ακολούθησε, τον κουβαλάω ακόμη, προτού μάθω καν για το υποτιθέμενο έγκλημα του Fears στη Φλόριντα. Εκείνη τη μέρα στο Σάρλοτσβιλ, χαμογέλασε αυτάρεσκα, καθώς απομακρύνθηκα από εκείνον. «Δώσε ένα χαμογελάκι!», φώναξε, μια επιθετική προειδοποίηση, γνώριμη στις απανταχού γυναίκες.
Η αίσθηση δυσφορίας που μου έμεινε έγινε ακόμα πιο έντονη, αφότου έμαθα για τη βίαιη ιστορία αυτού του άνδρα με τις γυναίκες – ένα πρόβλημα που ενώ δεν περιορίζεται στους υποστηρικτές της ακροδεξιάς φαίνεται να τρέφεται από τον ρατσισμό που είναι ενδημικός στο κίνημα.

Δυο μέρες μετά τη διαδήλωση στη Φλόριντα, η Εισαγγελία της κομητείας Χάρις του Τέξας άσκησε κατηγορίες ενάντια στον Fears για ένα περιστατικό κατά το οποίο φέρεται να χτύπησε και να αποπειράθηκε να πνίξει την τότε φίλη του, νωρίτερα εκείνον το μήνα. Επίσης, τον προηγούμενο Ιανουάριο, ο Fears φέρεται να έβγαλε μαχαίρι στη Hannah Bonner, αιδεσιμότατο των Ενωμένων Μεθοδιστών, σε ένα αεροδρόμιο του Τέξας. «Μόλις βρέθηκα μπροστά του, κατάλαβα ότι αντίκριζα κάτι που δεν είχα αντικρίσει ξανά», θυμάται η Bonner σε μια συνέντευξη. «Όταν τον είδα να συλλαμβάνεται, επειδή προσπάθησε να σκοτώσει, σκέφτηκα ότι ναι, είχα δίκιο».

Αλλά δεν είναι μόνο ο Fears: η πατριαρχία και η λευκή υπεροχή είναι βασικά στοιχεία για τις νεοναζιστικές ομάδες που συγκεντρώθηκαν στο Σάρλοτσβιλ και συνεχίζουν να οργανώνονται σε όλη τη χώρα στην εποχή του Trump. Τα σφυρίγματα και οι προσβολές απέναντι σε εμένα και άλλες διαδηλώτριες εκείνο το σαββατοκύριακο – ανάμεσά τους και ομοφοβικές ασυναρτησίες, όπως «λεσβία αδερφάρα» προς μέλη του κλήρου– ήταν βουτηγμένα στον σεξισμό και τον ρατσισμό. Η λευκή υπεροχή και ο μισογυνισμός είναι αλληλένδετα και είναι χαρακτηριστικά των νεοναζιστικών κινημάτων.

Στις γιορτές (Ημέρα των Ευχαριστιών, Χριστούγεννα κοκ) του 2017 για παράδειγμα, μια σειρά περιστατικών ενδοοικογενειακής βίας , τα οποία υπάρχουν υποψίες ότι έγιναν από ακροδεξιούς, οδήγησαν σε 13 θανάτους και πάνω από 20 τραυματισμούς. Πολύ προτού συλληφθεί ο James Alex Fields, η ανάπηρη μητέρα του έκανε επανειλημμένα τηλεφωνήματα στην Αστυνομία, το 2010 και το 2011, για να αναφέρει ότι την απειλούσε ή της είχε επιτεθεί. Επίσης, την τελευταία εβδομάδα, ο Matt Heimbach, πρόεδρος της νεοναζιστικής ομάδας Traditionalist Worker Party, συνελήφθη με κατηγορίες εκφοβισμού και ενδ οοικογενειακής βίας ενάντια στη γυναίκα του.

Σύμφωνα με τη Marilyn Mayo, ανώτατη ερευνήτρια στο Anti-Defamation League’s Center on Extremism, αρχής γενομένης τη δεκαετία του ’60, οι ομάδες λευκής υπεροχής στην Αμερική υποστήριζαν ότι οι φεμινίστριες που οργανώνονταν, για να ανατρέψουν τους παραδοσιακούς έμφυλους ρόλους, «ήταν εβραίες που προσπαθούσαν να δημιουργήσουν ένα διαφορετικό πρότυπο και να αποδυναμώσουν τους λευκούς άνδρες». Οι υποστηρικτές της alt-right χρησιμοποιούν την ίδια αφήγηση σήμερα, για να εξηγήσουν το μίσος προς τις τρανς γυναίκες: μια ανάρτηση από την ακροδεξιά φυλλάδα Daily Stormer για μια νεαρή τρανς κοπέλα, για παράδειγμα, έλεγε, «Έργο εβραίων» και καταχωρήσεις στο Discord (ιστορικά η αγαπημένη πλατφόρμα για chat της alt-right) δείχνουν μια μισογύνικη εμμονή με τα γεννητικά όργανα.

Αλλά πιο αιχμηρές εκκλήσεις της ακροδεξιάς για «λευκά μωρά» γίνονται στο πλαίσιο ενός αντισημιτικού, μισογύνικου, ρατσιστικού (ενάντια στους μαύρους) κλίματος, συνδυασμένο με ιδέα ευγονισμού, πως η λευκή φυλή πρέπει να παραμείνει αγνή, για να αυξήσει τον πληθυσμό της.

Μόλις έναν μήνα μετά την εμπειρία μου στη Σάρλοτσβιλ, ένας λογαριασμός στο Twitter που φαινόταν να συνδέεται με το Patriot Front μου πρότεινε να «κάνω τα λευκά μωρά» του. Ο Samuwell Haididi -που επίσης εμφανιζόταν να έχει δεσμούς με λογαριασμούς στο Facebook που ανήκουν σε έναν άνδρα ονόματι Cody Coombs- έλεγε ότι «μπορεί να είσαι αξιογάμητη», αρκεί να μην είμαι εβραία.

Όπως εξήγησε σε μια συνέντευξη η Donna Minkowitz, που ερευνά και γράφει για τον λευκό εθνικισμό στο Political Research Associates, τέτοιες προτάσεις επηρεάζονται από το γεγονός ότι πολλοί από τους άνδρες που στρατολογούνται στα σύγχρονα κινήματα λευκών εθνικιστών ριζοσπαστικοποιήθηκαν στο ίντερνετ. Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στο «Manosphere», το δίκτυο με message boards και blogs όπου άνδρες συζητούν τον ανδρισμό και τη σεξουαλική κατάκτηση των γυναικών – όχι πάντα με τρόπους που ενθαρρύνουν ή εγκρίνουν τη βία, αλλά συχνά.

Με πολλές έννοιες, η αντιστροφή των δικαιωμάτων των γυναικών και του φεμινισμού είναι μια κινητήριος δύναμη για τις στρατολογήσεις της ακροδεξιάς, μαζί με την έννοια «λευκό εθνοτικού κράτος». Η φαντασίωση βασίζεται όχι μόνο στο να αποκτήσουν σεξουαλική ισχύ απέναντι στις γυναίκες, αλλά και στην επιβολή αναπαραγωγικού ελέγχουν στις μαύρες και έγχρωμες γυναίκες. «Έχουν ολόκληρη θεωρία ότι οι λευκοί εξαφανίζονται και θα κατακυριευθούν αριθμητικά από έγχρωμους και τρέμουν ότι θα υποστούν καταπίεση», είπε η Minkowitz. «Δεν επιτρέπουν στις λευκές γυναίκες να κάνουν εκτρώσεις, αλλά θέλουν να επιβάλλουν εκτρώσεις σε γυναίκες άλλων φυλών«.
Ο ηγέτης της alt-right Richard Spencer εξέφρασε αυτήν την ιδέα πέρσι σε ένα βίντεο στο YouTube. «Θέλουμε να λειτουργούμε με βάση τον ευγονισμό», είπε, προσθέτοντας αργότερα, ότι «Η ιδέα πως ό,τι είναι ανθρώπινο έχει δικαίωμα στη ζωή... δεν σκεφτόμαστε έτσι ως ταυτοτιστές!»

Μέρος του προβλήματος είναι ότι οι λευκοί άνδρες νιώθουν ότι δικαιούνται πολλά σ’ αυτόν τον κόσμο. Όπως εξήγησε σε μια συνέντευξη ο Keegan Hankes, ανώτατος αναλυτής στο Southern Poverty Law Center, οι λευκοί άνδρες στην Αμερική συχνά μαθαίνουν από μικρή ηλικία ότι θα έχουν τις οικονομικές και κοινωνικές καταστάσεις που επιθυμούν: καλή δουλειά, λεφτά, σχέσεις με βάθος. Όταν λευκοί άνδρες που δυσκολεύονται βλέπουν αυτά τα πράγματα να συμβαίνουν σε άλλες κοινότητες, μπορεί να θεωρήσουν ότι οι δικές τους προοπτικές μειώνονται, όπως το θέτει ο Hankes. Η εικασία τους για κύρος και προνόμια έχει ανατραπεί και με αυτήν τη λογική, πραγματικά κοινωνικά προβλήματα, όπως η οικονομική ανισότητα, μπορεί να αποδοθούν στις έγχρωμες κοινότητες.
Φυσικά, υπάρχουν και αρκετές γυναίκες που καταπίνουν αυτήν την alt-right ιδέα της βαθιάς σεξιστικής φαντασίωσης που είναι το εθνοτικό κράτος. «Δεν μπορούμε να αποκαταστήσουμε τον πολιτισμό μας με μωρά άλλων», είπε στοραδιόφωνο στη ν alt-right υποστηρίκτρια Lana Lokteff πέρσι η Ayla Stewart, μπλόγκερ από τη Γιούτα γνωστή ως «Wife with a Purpose» (δηλαδή, σύζυγος με σκοπό).

«Οι γυναίκες έχουν ρόλο στο κίνημα, καθώς καθοδηγούν τα παιδιά και τα κάνουν να στηρίζουν τις απόψεις των γονιών», εξήγησε η Mayo, συμπληρώνοντας ότι οι γυναίκες εμπλέκονται εδώ και καιρό –έστω και περιθωριοποιημένες– σε δραστηριότητες λευκών εθνικιστών στην Αμερική.

Τα συστήματα κυριαρχίας και εξουσίας της ακροδεξιάς σχηματίζουν επίσης τη βάση του λεγόμενου κινήματος της «Λευκής Σαρίας» που χρησιμοποιούν φασιστικές και ναζιστικές ομάδες. Ο όρος, που η Minkowitz έχει περιγράψει ως «η ιδέα ότι η σεξουαλικότητα, η αναπαραγωγή, η καθημερινή ζωή και το δικαίωμα συναίνεσης των λευκών γυναικών πρέπει να ελέγχεται από λευκούς άνδρες σε ένα κράτος λευκής υπεροχής», λέγεται από την Daily Stormer ότι έχει εμφανιστεί ως «ειρωνικό» meme της alt-right. Αυτή είναι άλλη μια δηλητηριώδης ιδέα την οποία έμαθα καλά προσωπικά: το βιογραφικό στο Twitter του Fears - προτού ανακληθεί ο λογαριασμός του- έγραφε «Χαρισματικός ηγέτης λευκής αναπαραγωγικής αίρεσης» και ο συνεργάτης του Patriot Front Haididi κάποτε αναφέρθηκε σε μένα στο Twitter ως «νύφη του πολέμου της Λευκής Σαρίας».

Σε μια συνέντευξη, ο George Ciccariello-Maher, επισκέπτης ομιλητής στο Hemispheric Institute of Performance and Politics του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης, εξήγησε αυτή την έννοια της Λευκής Σαρίας και ως «εμμονή με τη φυλετική σεξουαλική εξουσία που ονειρεύονται να έχουν... επειδή κατά βάθος ονειρεύονται να φέρονται βαρβαρικά», καθώς και ως μια παρεξηγημένη φυλετική ερμηνεία του Ισλάμ. Ο Sacco Vandal, ένας πρώην πεζοναύτης που γράφει στο δικό του site, καθώς και σε άλλα site υπέρμαχων της λευκής υπεροχής, δίνει μια ανατριχιαστική εικόνα αυτής της άθλιας ιδέας: «Οι άνδρες μας χρειάζονται χαρέμια και τα μέλη τους πρέπει να είναι εργοστάσια μωρών», έγραψε.
Ουσιαστικά, σύμφωνα με την κοσμοθεωρία του, ο μόνος σκοπός των λευκών γυναικών, όπως εγώ, είναι να γεννοβολάμε.

Η διαδήλωση Unite the Right ήταν προφανώς ένα καμπανάκι για πολλούς Αμερικανούς σχετικά με την επανεμφάνιση του λευκού εθνικισμού στην εποχή του Trump. Αλλά για μένα ήταν επιπλέον ένα παράθυρο στην τοξική αρρενωπότητα που είναι ενδημική στην ακροδεξιά. Όταν έμαθα για τη σύλληψη του Fears στη Φλόριντα μήνες αργότερα, ανακουφίστηκα που μπορούσα να αναγνωρίσω το άτομο που παραβίασε τα όριά μου εκείνη τη μέρα, ενώ ταυτόχρονα βίωσα την ίδια αδρεναλίνη και την οργή που είχα, όταν τον πρωτοσυνάντησα στις 12 Αυγούστου. Επίσης, ήμουν απροετοίμαστη για τη μακρά επίδραση που θα είχε στην καθημερινή ζωή μου το ότι πήγα σε μια πολιτική διαμαρτυρία.

Μετά τους πυροβολισμούς που ακολούθησαν την εμφάνιση του Richard Spencer στη Φλόριντα πέρσι τον Οκτώβρη, ο Fears κρατήθηκε για ένα διάστημα στη φυλακή της κομητείας Αλακούα, στη Γκέινσβιλ, με εγγύηση ένα εκατομμύριο δολάρια. Ο δικηγόρος του εκεί, ο Eric Atria, αρνήθηκε να σχολιάσει την υπόθεση και ο Fears τελικά εκδόθηκε στο Τέξας, όπου του απαγγέλθηκαν κατηγορίες από ένα σώμα ενόρκων, στις 20 Φεβρουαρίου, για «επίθεση σε μέλος της οικογένειας – παρεμπόδιση της αναπνοής». Σύμφωνα με τον διορισμένο από το δικαστήριο δικηγόρο του Fears, Patrick J. Ruzzo, αντιμετωπίζει μεγάλο διάστημα στη φυλακή, αν βρεθεί ένοχος για την κατηγορία ενδοοικογενειακής βίας.
«Σε αυτήν τη φάση, όπως και σε όλες τις ποινικές υποθέσεις που χειρίζομαι, κάνουμε ανεξάρτητη έρευνα των γεγονότων», είπε ο Ruzzo και αρνήθηκε να σχολιάσει περαιτέρω την υπόθεση. Το επόμενο ραντεβού του Fears στο δικαστήριο έχει οριστεί για τις 10 Απριλίου.

Όπως και αν εξελιχθεί αυτή η υπόθεση, δεν θα συναντηθώ σύντομα με τον William Fears. Αλλά είναι ξεκάθαρο ότι υπάρχουν πολλοί άλλοι σαν αυτόν και τρομακτικά μικρή προοπτική για πολιτική ή πολιτιστική παρέμβαση που μπορεί να τους περιορίσει.


Γράφει: Erin Corbett


Πηγη:https://www.vice.com/gr/article/d35z5a/h-biaih-emmonh-ths-akrode3ias-twn-hpa-me-tis-gynaikes



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου